De VS minister van Buitenlandse Zaken, Clinton laat bijna dagelijks (terecht) horen hoe boos zij wel niet is op het regime Assad in Syrië, tegelijkertijd heeft de VS het wapenembargo tegen Oezbekistan opgeheven. De VS stelde dit embargo in 2003 in, vanwege de schending van de mensenrechten in Oezbekistan (op grote schaal). Tiran Karimov regeert dit land met ijzeren 'vuist', en de schaal van mensenrechtenschendingen blijft onverminderd hoog. De VS (en de NAVO) troepen in Afghanistan hebben een probleem met de bevoorrading via Pakistan, levering via Oezbekistan is, ondanks de logistieke problemen, een goed alternatief, vandaar de hypocriete houding van Clinton.
Bron: radio1 na 11.30u.
Werkgroep Slavernijverleden Hoorn veegt tijdens demonstratie vloer aan met
keuze van nieuw college om Coen-beeld te laten staan
-
Doorbraak.eu
Gisteren vond in Hoorn de vierde demonstratie plaats in een reeks van tien
acties voor verplaatsing van het standbeeld van de genocidepleger...
1 dag geleden