Opvallend hoe weinig publiciteit er in Nederland is voor de olievervuiling in Arkansas, door een lekke oliepijpleiding. In de stad Mayflower ruimt Exxon, de maatschappij die verantwoordelijk is voor de pijpleiding, de smurrie op door deze in de 'stormdrains' te schuiven, dit zijn een soort van overlopen, die anders dan bij onze putten in de straat, niet op de riolering uitkomen, maar in dit geval in een naburig natuurgebied.... Journalisten zijn uitdrukkelijk niet welkom in dit gebied en ook boven het gebied is een vliegverbod ingesteld, veronderstel dat de burgers van de VS zien, hoe goor Exxon bezig is, na de BP olieramp in de Golf van Mexico, is er schijnbaar wel 'even genoeg' kritiek op oliemaatschappijen geweest.
Diezelfde conclusie zou je kunnen trekken, als je naar de belangstelling van de Nederlandse media kijkt voor deze zich voltrekkende ramp. Bij ons is het Shell, dat een 'beetje te veel' negatieve belangstelling kreeg, neem Nigeria of het boren in Arctisch gebied.........
Bron: Colbert Report, zie: http://www.colbertnation.com/full-episodes/tue-april-9-2013-charlie-leduff
Werkgroep Slavernijverleden Hoorn veegt tijdens demonstratie vloer aan met
keuze van nieuw college om Coen-beeld te laten staan
-
Doorbraak.eu
Gisteren vond in Hoorn de vierde demonstratie plaats in een reeks van tien
acties voor verplaatsing van het standbeeld van de genocidepleger...
4 uur geleden