Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

zaterdag 29 juni 2019

Rolling Stones met 'duurzaam' concert in Toronto

Hoorde zojuist op CBC Radio 1 Charlottetown dat er voor vandaag in Toronto een concert gepland staat van de bejaarden rockband Rolling Stones.

Voor het concert is een enorm aantal vrachten apparatuur, grote videoschermen en een gigantisch aantal lampen aangevoerd.....

Niet echt duurzaam allemaal, echter het volgende feit verraste me helemaal: voor dit concert wordt naar schatting 1 miljoen watt verbruikt........

Volgens een verslaggever komen mensen uit heel Canada naar het concert en mensen dat gaat om heel grote afstanden, ofwel ook hiervoor wordt aardig wat fossiele brandstof verstookt......

Rolling Stones? Laat maar zitten!!

Bovendien is m.i. de beste tijd van de Stones al lang en breed voorbij, het laatste album dat ik nog wel aardig vond was Black and Blue, waar ik één van de voorafgaande albums, Exile on Main St., alleen al voor het destijds belastingvluchten van de Stones, belachelijk vond en vindt, alsof het normaal is om belastingen te ontduiken als je kapitalen verdient...... De beste albums van de Stones zijn wat mij betreft nog steeds die met Brian Jones werden gemaakt. (wiens dood nog steeds vragen oproept, daar deze Jagger en Richards 'geheel toevallig' wel heel goed uitkwam....)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten