Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

dinsdag 6 juli 2010

Ernst Hirsch Ballin en gevaarlijke mensen

De lispelende kakker Hirsch Ballin wil een nieuwe politie eenheid oprichten om preventief eenlingen te kunnen aanpakken, eenlingen die wel eens een gevaar voor de rechtsorde kunnen betekenen. Uit ervaring opgedaan in het buitenland is dit volgens de als minister al eens ontslagen Ballin hoogst noodzakelijk. Voorbeelden heeft hij niet, behalve de 'aanslag' vorig jaar koninginnedag (lees daar mijn stuk uit april van dit jaar over). Alleen was dat voorval in een buitenland dat Nederland heet en de aanslag geen aanslag. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit een mooi opzetje is om eens een flink aantal bloggers en andere critici aan te pakken, want de vrijheid van meningsuiting is iets waar men bij het CDA een broertje dood aan heeft.
Voorts dacht ik dat men de politie door bezuinigingen beter wilde laten functioneren (welke tovenaar ze daarvoor gebruiken is bij mij nog niet bekend), maar dit voorstel is totaal in tegenspraak met een goed functionerend politieapparaat.
Laten we hopen dat we nu eindelijk voorgoed van deze zak af zijn.

Muziektip: Know your rights van the Clash (op abn)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten