Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

woensdag 26 mei 2010

De Partij voor De Dieren

Hier een bericht, dat uw Azijnpisser vandaag zond aan de Partij voor De Dieren:

Geachte heer/mevrouw,

gisteren hoorde ik mw. Thieme zeggen, dat ze voor het bekorten van de WW en het verhogen van de pensioenleeftijd is. Reden voor mij om op 9 juni niet op uw partij te stemmen. Als ik dat geweten had voor de gemeenteraadsverkiezingen, had ik ook toen niet op u gestemd.
Nederland staat in de landen top 3 van Europa met de minste werkloosheid. Als u voor beperking van de WW bent, zal u ook voor inperking van het ontslagrecht zijn. Door meerdere, ter zake doende, hoogleraren is er op gewezen, dat beide maatregelen nergens op slaan. Het is in Nederland al heel simpel een werknemer te ontslaan. Het argument, dat er een flink aantal openstaande vacatures voor werklozen zijn, is al door mij en mijn collega's van de centrale directie van de PTT in de 70er jaren onderuit gehaald. Het is zo dat er altijd een flink aantal openstaande vacatures zullen zijn, dat komt door dat mensen een andere functie binnen een bedrijf gaan vervullen of van bedrijf veranderen, uitval door ziektes en ongevallen, de tijd die het kost een vacature te vervullen en heel belangrijk het aantal faillissementen. Toen kwamen wij op een blijvend aantal van 50.000 vacatures uit. Gezien de toename van het aantal bedrijven en werkenden zou je nu rond de 250.000 uitkomen.
Dan de pensioenleeftijd: het grootste deel van de werkenden zit in het lage en middensegment. Het grootste deel van deze groep is eenvoudig gezegd op tegen de tijd, dat ze 65 jaar oud zijn. Vergrijzing? belangrijk voor de zorg en het onderwijs, ook is hier weer een groot aantal mensen letterlijk op. Jarenlang is er bezuinigd en gesneden in het onderwijs en de zorg, het beroep is niet aanlokkelijk en dan denken, dat je dat oplost met een latere uittreding is te suf voor woorden. Tel daarbij op de hoge werkloosheid bij 50 plussers en het plaatje is compleet. Wat zal men doen om de leeftijd op 67 te krijgen?: loonsverlaging, zware subsidiëring van banen en bij het minste of geringste een schop onder je kont!
De huidige crisis is niet de verdienste van de door mij beschreven groepen, wel draaien met name zij op voor de gevolgen.
Veel mensen heb ik geadviseerd op uw partij te stemmen, ik zal deze mensen waarschuwen, dat niet meer te doen!
Met (niet zo vriendelijke) groet,
Willem Wachtmeester,
Den Haag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten