Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

maandag 1 januari 2018

Gelijke en eerlijke betaling ook voor zware beroepen

Heb tijdens mijn werkzaam leven in bepaalde perioden best aardig verdiend. Echter zelfs voor de hoogste verdiensten die ik genoot, had ik nooit het werk van bijvoorbeeld een vuilnisman willen doen: het sjouwen, eerder met metalen vuilnistonnen en later vuilniszakken en dat in de hitte, met de vreselijke stank uit de vuilnisauto (regelmatig ook met stank van chemische stoffen), of in de stromende regen of in de snijdende kou......

Een jaar of 6 geleden werd er bekend gemaakt dat vuilnismannen te maken hebben met een enorme hoeveelheid stof, die ze inademen en waarmee ze bedekt worden tijdens het werk........ AVR een grote vuilverwerker werd gevraagd wat men tegen dit stofhappen en de stofophoping op het lichaam doet, welnu daarvoor had AVR de vuilnismannen te verstaan gegeven dat ze zich na het werk moesten douchen (in douches van AVR....)... Alsof je daar de longen mee kan reinigen.......

Dit alles terwijl die vuilnismannen destijds nog niet de helft kregen van het salaris dat ik verdiende.......

Het is 2018 en de hoogste tijd dat niet alleen vrouwen eindelijk een gelijk salaris als mannen in dezelfde functie zouden moeten verdienen, maar ook mensen met zware beroepen eindelijk eens eerlijk en fatsoenlijk worden betaald.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten