Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

zondag 21 april 2019

Paasvuurstank uit Duitsland: een cultureel 'erfstankgoed'

Ongelofelijk mensen, toen ik vanmorgen m'n deur naar de tuin openzette sloeg me een enorme brandlucht in de neus. Eerst dacht ik nog dat er in de buurt wellicht een huis in brand stond, echter tot op dat moment had ik geen brandweersirene gehoord......

De radio bracht uitkomst, in het 9.00 u. nieuws op BNR hoorde ik dat vanuit een groot deel van Nederland klachten komen over een enorme brandlucht (in Den Haag was in de stank zelfs de smerige geur te ruiken, die je krijgt bij het verbranden van plastic.......).. Volgens de nieuwslezer het gevolg van de paasvuren in Duitsland; dom van mij, ik had het kunnen weten, daar ik hier al vaker aandacht aan heb besteed op deze plek.'

Afbeeldingsresultaat voor paasvuren

Volgens de nieuwslezer is de stank zelfs in Amsterdam te ruiken; zelfs in Amsterdam? Zelfs in Den Haag!! Lullig dat mensen met een slechte gezondheid niet werden gewaarschuwd voorlopig niet naar buiten te gaan... Ach ja, ook als er smogvorming is, waarschuwt men mensen met long en/of luchtwegklachten altijd te laat niet naar buiten te gaan (uitsterfbeleid??)......

Gelukkig is in Nederland het gros van de paasvuren verboden vanwege de droogte...... Triest dat daar een natuurfenomeen mee gemoeid is, zeker als je al het gelul over de klimaatverandering hoort, gelul in de marge daar er geen bliksem verandert, men gaat gewoon door met het vervuilen van de lucht en het aanjagen van de klimaatverandering.... De droogte die leidde tot de afgelasting van de paasvuren is mede het gevolg van de klimaatverandering......

Toch wel uiterst cynisch dat men ook in Duitsland doorgaat met het achterlijk gebruik van paasvuren, die men niet zelden aanduidt als 'cultureel erfgoed', een stankgoed dat op zichzelf de luchtvervuiling vergroot en de klimaatverandering verder aanjaagt...... Terwijl er o.a. in Duitsland tegelijkertijd elke vrijdag scholierenprotesten zijn tegen het uitblijven van echte maatregelen van de overheid tegen de klimaatverandering......

De paasvuren zijn minstens zo achterlijk als het afsteken van vuurwerk, hoe is het mogelijk dat dit maar door kan gaan, terwijl men weet dat hiermee meer gif de lucht, grond en water ingaat, dan de kolengestookte hoogovens van Tata Steel in één jaar tijd voor elkaar krijgt???

Daarover gesproken, gisteravond laat hoorde ik en kwartier lang zwaar vuurwerk, dit in de buurt van het centrum van Den Haag.......

Tijd dat we de bezem halen door dergelijke achterlijke vormen van 'cultureel erfgoed' (dat is vuurwerk afsteken al helemaal niet). Het is de hoogste tijd om de hersenen te gebruiken en echt actie te ondernemen tegen luchtvervuiling en daarmee tevens de klimaatverandering af te remmen....

Mensen dat was het voor deze dag, morgen meer berichten. Maak er als het even mogelijk is een mooie dag van, echter als je long en/of luchtwegklachten hebt, blijf dan ajb binnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten