Gistermorgen op BNR na 8.30 u. het onderwerp 'Amsterdam emissieloos', ofwel in 20130 uh ik bedoel 2030 mogen er geen auto's meer op fossiele brandstof in de stad rijden, aldus het huidige gemeentebestuur. Petrolhead* Bas 'uh uh goeiemorgen' van Werven, de BNR presentator van dienst, is daar uiteraard geen fan van >> burn it! Dus van Werven kwam met een zeer triest voorbeeld: stel ik heb een 'bijstandsplus' inkomen en heb een auto van € 800,-- (ja echt!), hoe kan ik dan ooit een elektrische auto betalen?
Weet niet wat van Werven verstaat onder een bijstandsplus inkomen en wat hij vindt van de klimaatverandering, maar het zou me niet verbazen dat hij dat laatste niet gelooft, zeker ook gezien dat met trots dragen van het etiket 'petrolhead', wat over dat 'head' gezegd kan worden is dat van Werven een enorm oliedom hoofd heeft! Niet vreemd ook dat hij, als veel klimaatsceptici, geen rekening houdt met het feit dat er aan de luchtvervuiling door auto's geproduceerd een fiks aantal mensen overlijden, zo meer daarover.
Uiteraard zijn er tegen die tijd al elektrische auto's die 7 jaar en meer oud zijn, deze auto's kunnen makkelijk een miljoen kilometer maken, de motor is praktisch onverslijtbaar. Reken maar dat de auto-industrie die dingen ons door de strot gaat duwen, 'winst moet blijvend groeien, ja toch??'
Er werd voorts nog over de verminderde mensenleeftijd door auto-uitstoot gesproken, dat zou in Amsterdam 1 jaar zijn...... Lullig dan toch dat in Amsterdam alleen heel wat mensen echt vroegtijdig overlijden en dat na een akelig ziekbed, dit vanwege de langdurige inademing van auto-uitlaatgassen, niet 12.000 zoals vaak wordt gesteld, nee dat moeten er minstens 18.000 zijn.....** Ter vergelijking: aan roken overlijden jaarlijks 20.000 mensen. Je kan zelfs stellen dat politici, die ondanks deze kennis niets wezenlijks wensen te doen tegen autorijden, zich schuldig maken aan massamoord......
Van Werven zou ook kinderen hebben, echter wat voor wereld hij voor hen achterlaat zal hem aan de vieze reet roesten....... Het is duidelijk dat hij geen empathisch gevoel heeft voor kinderen van mensen die in verkeersdrukke delen van de stad, of langs snelwegen wonen....... Zonder meer een psychopathische trek! Van Werven en andere klimaatsceptici weten voorts niet, of willen niet weten, dat Exxon en Shell respectievelijk al in de 70er en 80er jaren van de vorige eeuw uit eigen onderzoek wisten dat de huidige (snelle) klimaatverandering wordt veroorzaakt door de verbranding van fossiele brandstoffen (m.n. in auto's)....
Waar je bij de mensen die overlijden aan de gevolgen van roken ook rekening moet houden is hun woonomgeving en werk, immers een taxichauffeur die rookt, krijgt ongelofelijk veel meer uitlaatgassen binnen dan anderen, tenzij je de hele dag door de stad of in de buurt van doorgaande, of snelwegen moet fietsen. Hetzelfde geldt voor rokers die in de stad of langs snelwegen wonen......
Onlangs nog een verontrustend rapport over de gevaren waaraan kinderen in een stad blootstaan door diezelfde auto-uitstoot: het schijnt zelfs dat de auto-uitstoot tot psychische klachten bij kinderen leidt....*** Wat al veel langer bekend is, is het feit dat jaarlijks een groot aantal kinderen in 'verkeersdrukke' stadsdelen, of in de buurt van snelwegen wonend, long en/of luchtwegklachten oplopen......
In de studio van Radio1 werd er dezelfde ochtend gesproken over het besluit van gemeente Amsterdam en daarbij was ook Telegrof journalist Jan Kees Emmer aanwezig, een notoire klimaatscepticus, die liet weten dat het besluit van Amsterdam om de stad emissieloos te maken, een zaak voor milieudrammers is...... Al het voorgaande is zeker van toepassing op Emmer, maar ach wat wil je: de Telegraaf, de krant van slapend, struisvogel Nederland......
Er werd nog 'een robbertje gevochten' in de Radio1 studio, waarbij het lijdend voorwerp de 'niet weg te denken' laadpalen waren, waar er vooralsnog veel te weinig van zijn geplaatst. Waar niemand het over heeft is het feit dat we uiteindelijk miljoenen laadpalen in de Nederlandse straten zullen hebben staan..... Waren we in het 'straatbeeld' gelukkig al jaren bevrijd van de vervelende parkeermeters, zitten we straks met allemaal laadpalen, wat een vervuiling ook, immers die dingen gaan na een paar jaar stuk, daar kan je donder op zeggen (zoals gezegd: de winst moet blijven groeien 'nie waor').......
Trouwens niet alleen het fabriceren van laadpalen, maar ook het maken van accu's is milieubelastend, zelfs nog veel zwaarder belastend dan de fabricage van laadpalen.....
Er is dan ook maar één echt goed alternatief en dat is waterstof. Een paar studenten, ik dacht van de TU Delft, hebben een procedé uitgevonden waarmee je waterstof tot een vaste vorm kan maken (en dat kan met echte groene energie!). Waterstofkorrels die het product daarvan zijn, kunnen simpel meegenomen worden en gemengd met water brengt de combinatie de elektrische aandrijving op gang..... Extra voordelig daar deze auto's geen zware accu's nodig hebben en daarmee veel minder energie nodig hebben voor het voortbewegen. En beste bezoeker, geen laadpalen in de straat!
* Zo noemen imbecielen zich die schijt hebben aan de gezondheid van een ander en er trots op zijn dat ze de wereld vergassen met puur gif en ultrafijnstof. Van Werven vertelde nog dat hij een Eend (2CV) had gekocht, ik dacht te horen een wat meer speciaal type, dat mag dan ook wel, anders verbranden de kleppen van de motor! Normaal gesproken rijdt een eend ongeveer 1 liter op 17 kilometer, dus dat is nog wel redelijk, echter hoe dat verbruik is als van Werven in zo'n auto zit? Ik vrees dat het gebruik van benzine dan toch een fiks stuk hoger zal liggen.........
** Waarschijnlijk overlijden er zelfs veel meer mensen alleen al door autoverkeer.... Zie: 'Nederlander leeft 13 maanden korter door luchtvervuiling, dat zijn meer dan 260.000 mensenlevens'
*** Zie: 'Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen'
Zie ook:
'EU: palmolie in diesel is niet duurzaam, maar stoppen met subsidie is amper een optie'
'130 km/u. brengt geen verkorting van de reistijd, maar wel extra vervuiling.....'
'Aantal CO2 deeltjes in de atmosfeer op voor de mens nooit eerder vertoond hoog niveau'
'Roken: is rattengif in tabak reden tot ingrijpen van de overheid?'
'Luchtvervuiling veroorzaakt naast long- en luchtwegklachten, ook psychische aandoeningen bij kinderen'
'Hartklachten ook door lage niveau's van luchtvervuiling.....'
'New York University: binnen afzienbare tijd zullen planten en bomen minder CO2 kunnen opnemen vanwege de droogte'
''Klimaatakkoord' >> Stientje van Veldhoven (D66 staatssecretaris) lult zich weer eens 'groen' en verdedigt het niet extra belasten van benzine auto's......'
'Klimaatakkoord doorrekening uh verrekening laat zien dat de doelen niet gehaald zullen worden >> het grote belazeren'
'Klimaatakkoord >> Rutte: er komt 'een verstandige CO2 heffing' voor bedrijven.... ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!'
'Nederlandse lucht nog slechter dan eerder gedacht.....'
'Rokers verenigt u: tijd voor een proces tegen de staat!'
'Verslavingszorg sluit zich aan bij aangifte wegens moord tegen tabaksindustrie en haar 'dealers.....''
'Longartsen tegen gebruik van dieselbrandstof'
'Paul Blokhuis (staatssecretaris CU): anti-rook politiek of hoe kan je het volk nog meer zand in de ogen strooien....'
'De Kanter (longarts) ontkent dat georganiseerde misdaad profiteert van elke verhoging tabaksaccijns....'
'Roken in openbaar moet verboden worden, aldus KWF.......' (alleen vergiftiging middels auto-uitstoot is toegestaan, maar ja dat brengt dan ook een berg geld in het belastinglaatje, waar men uiteraard geen rekening houdt met de kosten van autorijden en dan doel ik niet alleen op de kosten voor de gezondheidszorg..... Zo is de schade aan milieu niet in cijfers uit te drukken, maar dat het uiteindelijk om vele honderden miljarden gaat is wel zeker, neem alleen al de verheviging van orkanen en het veel vaker optreden van dit natuurgeweld....)
'Longarts Dekker (Rode Kruis Ziekenhuis Beverwijk) wil dat werkgevers hun arbeiders verbieden te roken...............'
en terzijde:
'Ben van Beurden (topman Shell) kreeg in 2018 een verdubbeling van inkomen >> in totaal 20 miljoen euro.......'
Teken ook de protestbrief tegen de arrestatie en opsluiting van zes
pro-Palestina medewerkers en studenten van de Radboud Universiteit!
-
Doorbraak.eu
Afgelopen maandag werden zes medewerkers en studenten van de Radboud
Universiteit in Nijmegen opgepakt en opgesloten. Ze worden er onterecht...
4 dagen geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten