Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

woensdag 20 februari 2019

Dierenmishandeling in versnelling: verbouwing Duitse slachterij waar straks wekelijks 100.000 varkens kunnen worden geslacht.......

Afgelopen maandagmiddag op WDR 5 aandacht voor Westfleisch dat haar slachterij in Oer Erkenschwick wil uitbreiden, zodat daar wekelijks niet 55.000 maar 100.000 varkens kunnen worden geslacht.......



De verbouwing wordt zo aangepakt dat de doodsschreeuwen van de varkens en de stank die met e.e.a. gepaard gaan, niet langer voor overlast zorgen in de omgeving.....



100.000 varkens per week vermoorden in één slachterij geeft nog eens aan dat het hier om een heel smerige doodsindustrie gaat, door Robert Long terecht vergeleken met de deportatie van Joden en met concentratiekampen als Dachau.....

Gelukkig zijn velen het niet mee eens met de uitbreiding van de Westfleisch slachterij en zij verzetten zich tegen de afgegeven vergunning voor het verbouwen van het slachthuis ('Slachthof')....... Hoewel het protest jammer genoeg weinig succes zal hebben, vrees ik......

Hier een video die voor enige opschudding zorgde in Duitsland:


Mensen stop met het eten van vlees, het is slecht voor zo ongeveer al je organen, inclusief het grootste orgaan de huid. Bovendien stoten de 500 miljoen dieren (ja een half miljard) die jaarlijks in ons land worden groot en doodgemarteld een enorme hoeveelheid van het sterke broeikasgas methaan uit, waarmee de klimaatverandering onevenredig snel wordt versneld..... Voorts is de veevoederindustrie verantwoordelijk voor het kappen/platbranden van oerwoud om daar genetisch gemanipuleerde soja te telen (80% van de wereldsojaproductie gaat naar veevoer, Nederland is na China de nummer 2 importeur van deze gentechsoja......)

Het voorgaande geeft aan dat ook de teelt van groente voor diervoer ten koste gaat van het klimaat en milieu...... Echter het belangrijkste is wel het enorme dierenleed dat gepaard gaat met de intensieve martelveehouderij..... Als je stopt met het eten van vlees, doe je de dieren een groot plezier! (en ben je af van dat 'knagende stemmetje' in je hoofd als je weer kadaver zit te eten, het stemmetje dat je vraagt of je wel het recht hebt om dieren te laten doden voor jouw plezier en vlees te eten van op gruwelijke manier vermoorde dieren....)

Hier de tekst van het Robert Long nummer 'Een Vrolijk Biggetje':

Ik ben een vrolijk biggetje, al ben ik nog maar klein
'k Heb vijftig broers en zusjes en dat vindt m'n moeder fijn
Door vrolijke hormoontjes
Krijgt ze dochtertjes en zoontjes
Die dan na een maand of acht
Gezellig op transport gaan en dan worden ze geslacht
Knor knor, joeghei
O, wat een vrolijk leventje
Knor knor, joeghei
Wat heerlijk leven wij
Ik ben een vrolijk biggetje, ik heb ontzettend dorst
Maar na een week of drie mag ik niet meer aan mama's borst
Dan krijg ik varkentjesdiner
En daardoor krijg ik diaree
Maar da's niet erg, hoor
Want daar heeft onze baas gelukkig medicijntjes voor
Knor knor, joeghei
Dat vinden wij niet erg, hoor
Knor knor, joeghei
Hoe kom je daar nou bij
Ik ben een vrolijk biggetje, ik lach de hele tijd
Al ben ik dan m'n tandjes en m'n kleine staartje kwijt
En strakjes word ik onverdoofd
Ook van m'n balletjes beroofd
Dat doet wel even pijn
Maar anders zou m'n smaak ook niet zo overheerlijk zijn
Knor knor, joeghei
We leven echt voor u, meneer
Knor knor, joeghei
We zijn er lekker bij
Ik ben een vrolijk biggetje, zo opgewekt en blij
We hoeven niet naar buiten om te spelen in de wei
We mogen met z'n allentjes
In heel speciale stalletjes
Waar 't zonlicht nooit zal zijn
En straks liggen we lekker in 't schap bij een grote supermarkt
Knor knor, joeghei
We trappelen van ongeduld
Knor knor, joeghei
We komen niet meer bij
Ik ben een vrolijk biggetje, m'n moeder is een zeug
Ze heeft me nu al uitgelegd waar 'k allemaal voor deug
Voor karbonaadjes en sateh
Gehakt en worst en voor pate
En als ik eenmaal ga
Dan zit ik lekker boordevol antibiotica
Knor knor, joeghei
Dus schep nog maar 'ns op, mevrouw
Knor knor, joeghei
Gezond voor jou en mij
Knor knor, joeghei
We leven echt voor u, meneer
Knor knor, joeghei
We zijn er lekker bij
Knor knor, joeghei
We trappelen van ongeduld
Knor knor, joeghei
We komen niet meer bij
Knor knor, joeghei
Kom, schep nog maar 'ns op, mevrouw
Knor knor, joeghei
Gezond voor jou en mij
"Mammie?
Ja, schat
Waarom worden wij maar acht maanden
Anders worden we te duur
Hoe oud werden we vroeger dan, mam
O, vroeger konden we wel veertien worden
O, werd dat dan niet te duur
Nee, want toen aten we 't afval van de mensen
O
En dat was niet duur en heel nuttig
Ja
En ook nog lekker
Ik weet nog dat jouw over-, over-, over-, overgrootmoeder op een boerderij in
Gelderland woonde waar ze een heel weiland tot haar beschikking had om fijn in te grazen en in de modder te rollen
En als 't dan koud werd, dan ging ze de stal binnen
En jouw over-, over-, over-, overgrootvader, die had een prachtige krul in z'n staart”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten