Siemens en Alstom willen samenwerken om zo de Chinese concurrentie voor te blijven. Vervolgens kan je erop wachten dat het nieuwe bedrijf de arbeidsvoorwaarden aan zal pakken, alweer in de concurrentiestrijd met China..... (waar de salarissen en arbeidsvoorwaarden van het gewone personeel de slachtoffers zouden worden en daarmee die arbeiders zelf....)
Overigens hebben deze 2 treinenmakers voldoende contracten voor de fabricatie van treinen en trams in de EU. Vanmorgen werd nog bekend gemaakt dat de nieuwe NS treinen, die in Spanje werden gefabriceerd, ondergedompeld zijn in kinderziekten...... De vergelijking met het Fyra-debacle dient zich hiermee aan, hoe de woordvoerder van de NS ook de zaak bagatelliseerde, als zou elke nieuwe trein in het begin ellende geven...... (opvallend dat D66 grofgraaier van Boxtel nu niet het woord deed op o.a. BNR, hij is blijkbaar alleen voor de goednieuwsshows van de NS....)
Het is wel duidelijk dat de NS weer eens voor de laagste prijs is gegaan en dat alweer in Zuid-Europa.......
Tot slot: gelukkig heeft de EU 'fusie-waakhond' een streep door de onzalige fusie van Siemens en Alstom gezet.
Na de woningbouw en de universiteiten worden nu ook bij de omroepen de
laatste restjes democratie weggesloopt
-
Doorbraak.eu
“Het kabinet heeft afgesproken de publieke omroep te hervormen, maar nam
nog geen besluit. VVD-Kamerlid Claire Martens-America neemt nu het ...
1 dag geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten