Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

vrijdag 28 februari 2020

Albert Heijn let op haar kleintjes

AH had vorige week kiwi's 'in de aanbieding', 1 kiwi voor 49 cent, terwijl een bak met 8 kiwi's € 2,89 kostte. Vandaag zag ik dat ze nu een nieuwe 'kiwi aanbieding' hebben: 3 voor 99 cent. Dat betekent dat je vorige week € 1,03 meer betaalde als je 8 'losse kiwi's' kocht i.p.v. een bak kiwi's..... Deze week haal je daarentegen de meer dan geweldige winst van 25 cent als je 8 kiwi's los koopt.......

Overigens zie ik heel veel mensen stoer zeggen dat ze geen kassabon wensen, ontzettend dom daar je gemiddeld per jaar 25 euro meer kwijt bent als je je bon niet controleert, dit omdat of aanbiedingen niet in de 'kassacomputer' zitten en dat niet zelden op vrijdag (terwijl de aanbieding op maandag ingaat), ofwel dan hebben heel veel mensen door de week heen niet eens gemerkt dat ze het volle bedrag betaalden, terwijl ze dachten een aanbieding te kopen....... Opvallend ook dat wanneer bonus artikelen niet door de kassa 'worden herkend', dit niet wordt hersteld.....

Verder gebeurt het regelmatig dat wanneer je meerdere aantallen koopt van één product de kassamedewerkers niet goed hebben geteld en je met regelmaat voor meer artikelen betaalt dan je werkelijk in je karretje had (ja vreemd genoeg valt dit slechte tellen meestal uit in het nadeel van de klant, althans dat is mij regelmatig opgevallen).

Ik weet het een beetje een onzin bericht, als je ziet wat er allemaal gebeurt in de wereld, echter ik vergeet nooit de misleidende reclame van AH dat ze op de kleintjes letten (zogenaamd voor de klant, echter het tegendeel is meestal het geval).....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten