KPN
heeft zich niet gehouden aan een tariefplafond voor het doorzetten
van telefoongesprekken van andere vaste en mobiele telefoonnetwerk
aanbieders. Door haar netwerk ter beschikking te stellen aan andere
aanbieders meende de top van KPN dat het wel kosten in rekening kon
brengen die boven het vastgestelde prijsplafond lagen, terwijl per 12
juli 2017 het eerder genoemde prijsplafond van kracht werd......
Ondanks
dat KPN een eerder oordeel van de Autoriteit Consument & Markt
(ACM) n.a.v. het voorgaande aanvocht in een bezwaarprocedure, het ACM
oordeel waarop een dwangsom werd ingesteld, bleef dat oordeel in
stand. Hoewel ? KPN werd een dwangsom opgelegd van € 100.000,-- per
dag, met een maximum van 1 miljoen euro..... (waarom een maximum voor
een bedrijf die een dergelijke boete makkelijk kan dragen??) Deze dwangsom die KPN begin dit jaar werd opgelegd voor het frauduleus
handelen werd wel gehalveerd bij de herziening van het eerdere
oordeel........ Hoe is het mogelijk??!!!
Dat was
het nog niet beste bezoeker: KPN beloofde te zullen voldoen aan de
eisen van de ACM en blijkbaar vond de Autoriteit dat wel reden om de
proceskosten van KPN te weten € 1.024,-- terug te betalen......
Nogmaals hoe is het mogelijk??
Moet zeggen dat het me nog meevalt dat KPN wordt gedwongen om de teveel in rekening gebrachte gelden terug te betalen.......
De
wijziging van de last onder dwangsom heeft volgens de ACM en KPN geen
gevolgen..... ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee, en mocht KPN bedenken
dat het beter wel de regels kan overtreden, daar de boete daarvoor
fiks is afgenomen, heeft de ACM het nakijken en de vraag is of een
proces dan wel enige zoden aan de dijk zal zetten......
Weer
wordt de top van bedrijven ontzien door het Nederlands 'recht', waar
de grote onderlaag zelfs niet meer kan procederen bijvoorbeeld als
KPN een veel te hoog tarief heeft berekend voor een bepaalde
dienst, of zelfs een fout heeft gemaakt in de factuur en deze weigert te herstellen........... Klassenjustitie? De vraag stellen is haar beantwoorden!
Over vragen gesproken, zou e.e.a. iets te maken hebben met het opstappen van zijn door politieke benoeming verkregen 'baantje' in de top van KPN door CDA grofgraaier Jan Kees de Jager? Je zou het bijna gaan denken.....
Het volgende bericht over deze zaak komt van
DeBeurs.nl:
Last onder dwangsom KPN valt lager uit
DEN
HAAG (AFN) - KPN moet zich houden aan het tariefplafond bij het
doorzetten van telefoongesprekken van andere vaste en mobiele
aanbieders. Een eerder oordeel van de Autoriteit Consument &
Markt (ACM) over de kwestie bleef ook na een bezwaarprocedure in
stand. Wel werd de last onder dwangsom die begin dit jaar werd
opgelegd gehalveerd.
KPN
rekende volgens de ACM te hoge tarieven voor andere aanbieders als
het zijn netwerk aan hen beschikbaar stelt. Deze kosten zijn sinds 12
juli 2017 gebonden aan een maximumbedrag. KPN vroeg echter een extra
toeslag boven dit maximum.
In
februari dit jaar werd door de toezichthouder een last onder dwangsom
ingesteld van 100.000 euro per dag met een maximum van 1 miljoen euro
bij verdere overtredingen. Ook moest KPN alle onterechte tarieven die
het tot nu toe in rekening bracht met terugwerkende kracht vergoeden.
KPN
liet eerder weten aan de eisen van de ACM te zullen voldoen. De
wijziging van de hoogte van de last onder dwangsom heeft volgens de
partijen verder geen gevolgen. Verder krijgt KPN 1024 euro aan
proceskosten vergoed.
Voor meer berichten met KPN of de Jager, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten