Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

donderdag 28 november 2019

KPN met zijden handschoenen aangepakt voor frauduleus handelen

KPN heeft zich niet gehouden aan een tariefplafond voor het doorzetten van telefoongesprekken van andere vaste en mobiele telefoonnetwerk aanbieders. Door haar netwerk ter beschikking te stellen aan andere aanbieders meende de top van KPN dat het wel kosten in rekening kon brengen die boven het vastgestelde prijsplafond lagen, terwijl per 12 juli 2017 het eerder genoemde prijsplafond van kracht werd......

Ondanks dat KPN een eerder oordeel van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) n.a.v. het voorgaande aanvocht in een bezwaarprocedure, het ACM oordeel waarop een dwangsom werd ingesteld, bleef dat oordeel in stand. Hoewel ? KPN werd een dwangsom opgelegd van € 100.000,-- per dag, met een maximum van 1 miljoen euro..... (waarom een maximum voor een bedrijf die een dergelijke boete makkelijk kan dragen??) Deze dwangsom die KPN begin dit jaar werd opgelegd voor het frauduleus handelen werd wel gehalveerd bij de herziening van het eerdere oordeel........ Hoe is het mogelijk??!!!

Dat was het nog niet beste bezoeker: KPN beloofde te zullen voldoen aan de eisen van de ACM en blijkbaar vond de Autoriteit dat wel reden om de proceskosten van KPN te weten € 1.024,-- terug te betalen...... Nogmaals hoe is het mogelijk??

Moet zeggen dat het me nog meevalt dat KPN wordt gedwongen om de teveel in rekening gebrachte gelden terug te betalen.......

De wijziging van de last onder dwangsom heeft volgens de ACM en KPN geen gevolgen..... ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee, en mocht KPN bedenken dat het beter wel de regels kan overtreden, daar de boete daarvoor fiks is afgenomen, heeft de ACM het nakijken en de vraag is of een proces dan wel enige zoden aan de dijk zal zetten......

Weer wordt de top van bedrijven ontzien door het Nederlands 'recht', waar de grote onderlaag zelfs niet meer kan procederen bijvoorbeeld als KPN een veel te hoog tarief heeft berekend voor een bepaalde dienst, of zelfs een fout heeft gemaakt in de factuur en deze weigert te herstellen........... Klassenjustitie? De vraag stellen is haar beantwoorden!

Over vragen gesproken, zou e.e.a. iets te maken hebben met het opstappen van zijn door politieke benoeming verkregen 'baantje' in de top van KPN door CDA grofgraaier Jan Kees de Jager? Je zou het bijna gaan denken.....

Het volgende bericht over deze zaak komt van DeBeurs.nl:

Last onder dwangsom KPN valt lager uit

Gepubliceerd op 28 nov 2019 om 08:35


DEN HAAG (AFN) - KPN moet zich houden aan het tariefplafond bij het doorzetten van telefoongesprekken van andere vaste en mobiele aanbieders. Een eerder oordeel van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) over de kwestie bleef ook na een bezwaarprocedure in stand. Wel werd de last onder dwangsom die begin dit jaar werd opgelegd gehalveerd.

KPN rekende volgens de ACM te hoge tarieven voor andere aanbieders als het zijn netwerk aan hen beschikbaar stelt. Deze kosten zijn sinds 12 juli 2017 gebonden aan een maximumbedrag. KPN vroeg echter een extra toeslag boven dit maximum.

In februari dit jaar werd door de toezichthouder een last onder dwangsom ingesteld van 100.000 euro per dag met een maximum van 1 miljoen euro bij verdere overtredingen. Ook moest KPN alle onterechte tarieven die het tot nu toe in rekening bracht met terugwerkende kracht vergoeden.


KPN liet eerder weten aan de eisen van de ACM te zullen voldoen. De wijziging van de hoogte van de last onder dwangsom heeft volgens de partijen verder geen gevolgen. Verder krijgt KPN 1024 euro aan proceskosten vergoed.

Voor meer berichten met KPN of de Jager, klik op het desbetreffende label, direct onder dit bericht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten