Tja, aan de kop zie je maar weer dat jouw Azijnpisser 'kan rijmen en dichten' zonder zijn hemd op te lichten. (niet dus)
Alle gekheid op een stokje: vanmorgen het bericht dat alcoholvrij bier ongelofelijk in de lift zit, met dubbele cijfers worden jaar na jaar de recordwinsten overtroffen. Een fiks deel van dit bier wordt gedronken door jongeren onder de 18 jaar...... Meende vanmorgen tijdens het douchen op BNR te horen dat een econoom stelde dat met alcoholvrij bier jongeren alvast aan de smaak van bier kunnen wennen....... Een fikse vloek zou na zo'n uitspraak meer dan op z'n plaats zijn, ook al is dit de waarheid....
Jongeren die moeten wennen aan de smaak van bier, zodat ze op hun achttiende verjaardag meteen fiks aan de slag kunnen...... Nog steeds is het de maatschappij niet duidelijk dat alcohol een uiterst dodelijke harddrug is: alleen in Nederland overlijden dagelijks gemiddeld 12 mensen aan langdurig en overmatig alcoholgebruik (en dat is een cijfer van minstens 5 jaar geleden), dit zijn dus mensen die aan ziekten als kanker overlijden, immers alcohol is ook nog eens kankerverwekkend, echter daarover hoor je de specialisten in ziekenhuizen niet...... (zoals ze wel tekeer gaan tegen roken, maar daarnaast het grote aantal mensen dat jaren eerder overlijdt ten gevolge van auto-uitstoot, ook buiten beschouwing laten....)
Die 12 doden per dag is nog buiten de mensen die bijvoorbeeld worden doodgereden door een dronken automobilist en dan zijn er bijvoorbeeld nog de (zwaar-) gewonden die daardoor in het verkeer vallen..... Voorts zijn er nog: vandalisme en geweld na inname van alcohol, plus het opbreken van gezinnen door een alcoholische partner......
Nee jongeren moeten eerst maar goed wennen aan de smaak van bier....
Heb trouwens nog een bericht laten liggen: voor Oud & Nieuw zond men op Radio1 reportage uit over champagne en champagnoise-achtige dranken...... Logisch toch, buiten de reclameblokken om toch reclame maken voor de harddrug alcohol..... (in de reclame boodschappen op radio en tv mag pas na 22.00 u. reclame worden gemaakt voor deze harddrug, niet dat tieners van 15, 16, 17 jaar oud dan al naar bed zijn, 'maar goed...') Het feit dat er nog steeds volop reclame gemaakt mag worden voor alcohol geeft aan dat de politiek dik in de zakken van de alcoholindustrie zit, me dunkt een strafrechtelijk onderzoek meer dan waard!!!
Om misverstanden te voorkomen: ben zelf een liefhebber van een aantal alcoholische dranken, dus bepaald niet 'van de blauwe knoop'.
Na de woningbouw en de universiteiten worden nu ook bij de omroepen de
laatste restjes democratie weggesloopt
-
Doorbraak.eu
“Het kabinet heeft afgesproken de publieke omroep te hervormen, maar nam
nog geen besluit. VVD-Kamerlid Claire Martens-America neemt nu het ...
17 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten