Ook weer in Buitenhof (Ned. 1) vanmiddag gezeur over het verzet in Frankrijk tegen de pensioenhervormingen van de regering Sarkozy. Dit keer door Max Pam en Jolande Sap van GroenLinks (= AsgrauwRechts). De rechtse fundamentalisten donderen al een week lang over elkaar heen met de superlatieven, zonder te weten wat er echt aan de hand is. Ten eerste worden de maatregelen opgelegd zonder overleg met de sociale partners, ten tweede wordt de hoogte van de pensioenen nog meer afhankelijk van het arbeidsverleden. Meer dan 70% van de Franse werkende bevolking heeft in zijn leven te maken gehad met een werkloosheid van meer dan 3 jaar, en voor de toekomst ziet het er nog slechter uit, welnu deze mensen krijgen van de ene op de andere dag een pensioen dat een aanmerkelijk stuk lager is dan tot nu toe afgesproken. Natuurlijk is ook over deze maatregel niet overlegd. Gelukkig zijn er nog mensen moedig genoeg in Europa, die de leegroof door weinigen en de gedwongen verarming van velen niet langer pikken en de straat op gaan!
(Lees in dit verband ook het bericht van vandaag hieronder)
Werkgroep Slavernijverleden Hoorn veegt tijdens demonstratie vloer aan met
keuze van nieuw college om Coen-beeld te laten staan
-
Doorbraak.eu
Gisteren vond in Hoorn de vierde demonstratie plaats in een reeks van tien
acties voor verplaatsing van het standbeeld van de genocidepleger...
4 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten