Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

dinsdag 18 april 2017

Heineken® 0.0 Bier: 'wenbier' voor de jeugd.........

Heineken maakt massaal reclame voor haar alcoholvrije bier, Heineken® 0.0 Bier, o.a. met de leus 'Eerst proeven dan geloven'. E.e.a. viel mij op, toen ik afgelopen zaterdag een film zag, die 'mede mogelijk werd gemaakt' door Heineken.

Uiteraard een reclame zonder het suffe cliché: 'Geen18? Geen druppel.....' Met dit Heineken® 0.0 Bier, kan de jeugd onder de 18 jaar al vast wennen aan de smaak van bier.......

Voor de nieuwe bezoekers van dit blog: alcohol is een uiterst verslavende harddrug, de harddrug die vergeleken met alle andere harddrugs, verreweg de meeste slachtoffers eist, zowel direct als indirect (indirect zoals verkeersslachtoffers, of slachtoffers van 'zinloos' geweld')...... Dagelijks overlijden er in Nederland gemiddeld 12 mensen aan de gevolgen van alcoholgebruik* (let wel, dit zijn 'directe slachtoffers', ofwel de gebruikers van deze harddrug)........

Nu is er dus 'wenbier' voor de jeugd.......

In één van de reclameblokken tijdens de film, zat ook een reclame voor Amstelbier ongefilterd. Te zien was hoe volwassenen zoals gewoonlijk veel pret hebben met bier. Deze reclame werd wel voorzien van 'Geen18? Geen druppel'. Alsof een beetje opstandige puber daardoor weerhouden zou worden, alcohol te drinken, als deze kans zich voordoet......... Met dit soort reclames wordt juist de interesse gewekt bij de pubers die geen alcohol mogen gebruiken, logisch gezien de 'enorme pret' die men toont in deze reclames voor de harddrug alcohol.........

Eerder hadden we de 'NIX18' reclamespots. Uit onderzoek bleek, dat deze reclames het alcoholgebruik onder jongeren, die de 'alcoholleeftijd' nog niet hadden bereikt (eerst 16, daarna 18 jaar), niet had teruggedrongen! Nogmaals: logisch gezien 'alle pret' die men op tv toont, veroorzaakt door gebruik van de harddrug alcohol.......

Daarover gesproken: te zot voor woorden, dat er nog steeds reclame gemaakt mag worden voor alcohol!! Daarmee geeft onze overheid (en het grootste deel van de politieke partijen) ten overvloede nog eens aan, dat men schijt heeft aan de volksgezondheid, geld verdienen über alles!!

* 12 alcoholdoden per dag, terwijl 1 XTC dode voldoende is, om de hele Tweede Kamer en de rest van het land op de kop te zetten........ Een paar jaar geleden werden paddo's zelfs verboden (door de wanpresterende VVD lamstraal Opstelten), doordat men stelde dat 2 mensen zich zouden hebben gesuïcideerd door het gebruik van paddo's, terwijl dit mensen waren, die fiks aan de psychofarmaca zaten en bovendien een flinke sloot alcohol hadden gedronken...... 2 doden voor een landelijk verbod op de verkoop van de (niet verslavende) softdrug paddo's........

Wat een hypocriet zootje mensen, bah!!

Voor de nieuwe bezoeker van dit blog: ik ben niet 'van de blauwe knoop'.

2 opmerkingen:

  1. Het is vechten tegen de bierkaai, vechten tegen het grote geld, vechten tegen een nep goed gevoel, dit gaan we niet winnen, ook ik drink graag een wijntje en vind toch dat U gelijk heeft, mvgr.


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geachte Anoniem,

    dank voor uw reactie. Ben het deels wel met u eens, maar zal blijven vechten tegen de algehele hypocrisie op het gebied van drugsbeleid.

    Met vriendelijke groet. (ik neem straks nog een lekker glas wijn)

    BeantwoordenVerwijderen