Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

zaterdag 4 december 2010

De klokkenluiders krijgen de schuld, zoals gewoonlijk

Ik word eerlijk gezegd schijtziek van het moralistisch gezeur over de documenten die Wikileaks nu naar buiten brengt. Het is gevaarlijk, het is toch bekend dat diplomaten anderen afzeiken in hun reportages en om dat nou openbaar te maken; gisteravond voegde Chavannes (hoogleraar) in Nieuwsuur daaraan toe dat het niet de manier van journalistiek is en dus eigenlijk niet ethisch is. Hij voegde daar wel onmiddellijk aan toe dat een overheid die dit soort zaken geheim houdt het wel nodig is omdat dat geheimhouden niet in een democratie thuishoort, democratie betekent ook openheid. Even zakt mijn kaak op m'n schoot, even maar want 2 volkomen tegengestelde uitspraken hoor je steeds vaker, ook uit de mond van hoogleraren.
Wikileaks is een klokkenluider 'site' (of zoals de Engelstaligen het noemen: 'whistleblower'), en zoals telkens weer blijkt, hebben de diverse overheden een warm hart voor klokkenluiders, behalve als ze echt aan de bel gaan trekken. Zie in dit kader mijn  bericht morgen (sorry ik ben te pissig om nog door te gaan) over de Voedsel en Warenautoriteit (VWA).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten