Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

woensdag 1 december 2010

Fout bericht gisteren door mij geplaatst over de schandpaal

Gisteren meldde ik over het openbaar aan de schandpaal stellen van jongeren met drugsproblemen. Ik stelde ten onrechte, dat dit voorstel door de PVV was gedaan. Een oplettende lezer attendeerde mij erop, dat dit de minister van Justitie en Veiligheid was, de brulkikker Ivo Opstelten. Mijn excuus daarvoor. De strekking dat e.e.a. een drama is voor de betreffende jongere blijft staan. Waar Opstelten niet over lult, is het feit dat een giga aantal jongeren die vanwege ADHD of ADD (hoe je het ook wilt noemen) of depressies worden volgestopt met psychofarmaca, sommige van deze middelen zoals vormen van amfetamine zijn zeer verslavende harddrugs.
Onze brulkikker, heeft het evenzeer niet over hoe het komt dat kinderen naar drugs grijpen. Dat is ook logisch, want dan zal je geld moeten spenderen aan onderzoek en daarna aan preventie en hulpverlening, en deze regering, net als Bakellende 1 t/m 4, willen alleen bezuinigen op de volksgezondheid.

Wat mij trouwens al heel lang verbaasd is de loftrompet die constant over Opstelten wordt gestoken. Hoeveel lijken liggen er nog in zijn burgemeester laadje van Rotterdam, neem de hele havenfraude zaak. Onder zijn bewind zou Rotterdam zo veel veiliger zijn geworden. De misdaad in heel Nederland is gedaald en dat is geen verdienste van Opstelten. Bovendien zijn veel metrostations simpel nog net zo onveilig als jaren geleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten