Echter Ruud van Dusschoten, bestuursvoorzitter van ING, denkt dat men 90% van deze werknemers elders binnen het bedrijf onder zal kunnen brengen..... Denken en de dagelijkse praktijk zijn nog steeds 2 verschillende zaken en ach als na een paar jaar blijkt dat de helft van het personeel verplicht de deur is uitgezet, zeker als dat in groepen van bijvoorbeeld 20 arbeiders per keer gebeurt, kraait er geen haan meer naar.......
'Servicepunten'
zijn geen vervangers voor kantoren van een onderneming, zie de
servicepunten van Post NL, één grote ellende zowel voor het
personeel (van over het algemeen supermarkten, althans in de grote
steden) als voor de klanten van Post NL....
Volgens ING topgraaier van Dusschoten, kunnen klanten na de sluiting van de filialen binnen 10, 15 minuten bij een ING servicepunt terecht, althans als ze in het bezit zijn van een auto...... Ongelofelijk, waar haalt deze exorbitante zelfverrijker het gore lef vandaan??!!! (denkt deze plork werkelijk dat iedere klant een auto heeft?)
Volgens ING topgraaier van Dusschoten, kunnen klanten na de sluiting van de filialen binnen 10, 15 minuten bij een ING servicepunt terecht, althans als ze in het bezit zijn van een auto...... Ongelofelijk, waar haalt deze exorbitante zelfverrijker het gore lef vandaan??!!! (denkt deze plork werkelijk dat iedere klant een auto heeft?)
ING
stelt dat na de heropening van kantoren, die werden gesloten vanwege
de Coronacrisis, er maar weinig klanten komen opdagen, soms maar 3
per uur..... Als dat de reden is om kantoren te sluiten, is dat
letterlijk behoorlijk kortzichtig, dit daar veel mensen nog de kat
uit de boom kijken en benauwd zijn om gebruik te maken van het
openbaar vervoer, of zich in winkels en andere openbare gelegenheden te begeven. De klanten kijken
vooral naar winkels waar men wel naar toe moet eenvoudigweg om te
kunnen overleven, dus naar supermarkten, groentewinkels, enz. en
laten dan zaken als een ING kantoor maar even zitten...... Alsof men
bij ING niet begrijpt dat die klanten vanzelf terugkomen......
ING gaf wel toe dat men al lang van zins was deze en nog veel meer kantoren te sluiten, ofwel e.e.a. is gewoon een ordinaire kostenbesparing om zo de aandeelhouders tevreden te houden..... Een bedrijf dat personeel ontslaat vanwege kostenbesparing, dus niet door financiële problemen, wordt onmiddellijk op de beurs beloond door aandeelhouders...... Afgelopen woensdag steeg de koers van ING dan ook fiks.......
ING gaf wel toe dat men al lang van zins was deze en nog veel meer kantoren te sluiten, ofwel e.e.a. is gewoon een ordinaire kostenbesparing om zo de aandeelhouders tevreden te houden..... Een bedrijf dat personeel ontslaat vanwege kostenbesparing, dus niet door financiële problemen, wordt onmiddellijk op de beurs beloond door aandeelhouders...... Afgelopen woensdag steeg de koers van ING dan ook fiks.......
ING is
intussen ook groot aan het worden in Duitsland* en daar doet men het
zonder kantoren, wonderlijk genoeg zien de Duitsers ING blijkbaar als
een zeer betrouwbare bank en heeft men daar voldoende klanten, zonder
de clientèle van digibeten......
Service
afbouwen is uitermate vervelend voor een groot aantal klanten echter
daar hebben de topgraaiers van ING en de aandeelhouders geen probleem mee.........
ING sluit kwart Nederlandse bankfilialen
Vorig jaar sloot ING al servicepunten van de bank in winkels als Primera en Bruna.
Nu heeft ING nog 170 filialen. Volgens Ruud van Dusschoten, bestuursvoorzitter van ING Nederland heeft de coronacrisis "een al langer lopend plan van de bank bespoedigd". Dat komt niet alleen omdat klanten meer zijn gaan internetbankieren. "Ze keren ook amper terug in diverse kantoren die na de lockdown weer langzaam opengaan", zegt Van Dusschoten in een interview met De Telegraaf.
Drie klanten
"Er zijn kantoren waar nu gemiddeld twee tot drie klanten per uur komen. Dat is echt heel erg laag", aldus de topman. "Wij denken dat 90 procent van de 150 betrokken medewerkers terechtkan op een ander kantoor. Ook kunnen ze overstappen naar een andere afdeling bij ING, zoals hypotheken, klantcontrole, fraudebestrijding of cybersecurity. Voor de rest komt er een vrijwillige vertrekregeling."
De reorganisatie heeft volgens Van Dusschoten vooral gevolgen voor klanten van ING. Die kunnen volgens hem ook in de toekomst "op een rijafstand van 10 tot 15 minuten met de auto" bij een ING-filiaal terecht.
===================================
*
ING en de andere grote Nederlandse bank ABN Amro (en ik dacht ook de Rabobank) zijn in een aantal
buitenlanden al weer groter dan in Nederland, dit betekent dat bij de
komende grote financiële crisis deze banken weer te groot zullen
zijn om failliet te laten gaan (too big to fail), zoals dat ging nadat de bankencrisis in 2008 in volle hevigheid losbarstte, zodat wij straks weer de
portemonnee moeten trekken om ze op de been te houden....... Terwijl
de afspraak na de bankencrisis was dat dit nooit meer zou worden
getolereerd, echter niemand trekt aan de bel, zelfs niet
toezichthouder De Nederlandse Bank (DNB) onder sufferd Klaas Knot...... Overigens ook de politiek zou hiervan op de hoogte moeten zijn en actie moeten ondernemen, echter Den Haag geeft als DNB geen kik..... (en de meer dan belachelijke verplichte bankenbuffer van 3% zal daar geen zier aan veranderen, immers met dit percentage kan je onmogelijk een bank in financiële problemen redden.....)
Voor meer berichten over ING, klik op dat label, direct onder dit bericht. Heb ook de naam Ralph Hamers, toegevoegd de oud-topgraaier van ING, ook al een figuur die niet begrijpt wat ethisch handelen betekent...... (die schoft is vertrokken neer het Zwitserse UBS, waar hij nog veel meer mag graaien dan bij ING....)
Voor meer berichten over ING, klik op dat label, direct onder dit bericht. Heb ook de naam Ralph Hamers, toegevoegd de oud-topgraaier van ING, ook al een figuur die niet begrijpt wat ethisch handelen betekent...... (die schoft is vertrokken neer het Zwitserse UBS, waar hij nog veel meer mag graaien dan bij ING....)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten