Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

maandag 2 november 2020

Rijbewijsverlenging tijdens de 'intelligente Corona lockdown', de zoveelste overheid ICT blunder

Afgelopen maart moest ik mijn rijbewijs verlengen tijdens de 'intelligente lockdown' (die allesbehalve intelligent werd uitgevoerd). Liet foto's maken en daar vertelde de fotograaf dat hij de foto plus burgerservicenummer meteen kon doorzenden naar de Rijksdienst Wegverkeer (RDW), vervolgens zou ik daarna met mijn DigiD via het internet heel simpel m'n rijbewijs kunnen verlengen. 

Op de bewuste site van de RDW het digitale formulier ingevuld, totdat er werd gevraagd om m'n  QR-code op m'n oude rijbewijs. Heb het plastic ding een paar keer omgedraaid, 'onder water gehouden, er tegen geblazen, maar helaas dat hielp niet, de QR-code verscheen niet..... Ging daarna op zoek naar de QR-code in combinatie met het rijbewijs en daaruit bleek dat die code in 2015 is ingevoerd op het rijbewijs..... ha! ha! ha! ha! ha! Rijbewijzen worden voor 10 jaar uitgegeven, dus iedereen die de komende 4 jaar zijn rijbewijs makkelijk wil verlengen, zal met diens neus tegen de 'digitale RDW-deur' lopen..... 

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/...

Voorbeeld van een QR-code

Ongelofelijk en de zoveelste blunder op een overheidssite...... Hoe is het gvd mogelijk??!!!

Hier een afbeelding van een rijbewijs met QR-Code:

 Nieuw rijbewijs met chip - RondjeGoirle (powered by Windkracht)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten