Vandaag werd bekend, dat de firma Thermophos in Zeeland, jarenlang ongestraft veel te veel aan dioxines heeft uitgestoten. Dit houdt dus in dat het geoorloofd is in Nederland een bepaalde hoeveelheid gif in de lucht te lozen, op zichzelf al te gek voor woorden. Als laatste heeft het ministerie van VROM in het voorjaar de provincie en het bedrijf nog eens op de vingers getikt, dat e.e.a. buiten proporties was. Vanavond wordt bekendgemaakt of er nu verbetering in de uitstoot te zien is. Dat zal wel, want morgenavond is er een uitzending van Zembla over dit probleem (ned.2 22.30u.). Ook met de arbeidsomstandigheden van Thermophos is het e.e.a. mis, zo zijn er een paar jaar geleden 2 werknemers van het bedrijf gestikt.
Het zoveelste bewijs, dat onze overheid wel heel hypocriet is als het om de gezondheid van de bevolking gaat. Buiten tabak is het belang van geldverdienen een stuk belangrijker is dan de gezondheid van de bevolking
Werkgroep Slavernijverleden Hoorn veegt tijdens demonstratie vloer aan met
keuze van nieuw college om Coen-beeld te laten staan
-
Doorbraak.eu
Gisteren vond in Hoorn de vierde demonstratie plaats in een reeks van tien
acties voor verplaatsing van het standbeeld van de genocidepleger...
7 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten