Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

donderdag 20 juni 2013

Jongerenopvang en zorg, veel gelijkenissen met hoe wij nu en straks met ouderen omgaan

Een tijd geleden fietste ik een jongen van 19 voorbij, die liep te huilen op straat. Ik probeerde hem op z'n gemak te stellen en vroeg wat er scheelde. De jongen was op straat geschopt door z'n ouders, waarop ik hem advies gaf bij de gemeente Den Haag aan te kloppen voor hulp. Kwam de jongen daarna verschillende keren tegen, waarop deze altijd enthousiast, vrolijk zwaaide en groette (altijd van een afstand op de fiets). Ik ging ervan uit, dat hij weer bij zijn ouders woonde en e.e.a. in orde was, daar hij altijd riep, dat het goed met hem ging. Gisteren kwam ik hem tegen, toen ik een winkel verliet, waar hij net naar binnen ging. Zoals elke keer dat ik hem tegenkom, was hij blij me te zien, maar uit 't gesprek dat ik met hem voerde, bleek dat hij nog steeds dakloos was. Op de vraag waar hij dan sliep antwoordde hij: " bij de jongeren-nachtopvang van de gemeente......"
Zo gaan wij anno 2013 in dit puissant rijke land dus om met jongeren: als ze dakloos zijn geven we ze 's nachts een slaapplaats. Moet je de godvergeten politieke hypocrieten horen blaten als ze het over voortijdig schoolverlaters hebben, deze politici pleiten nu voor een schoolplicht tot het 23ste levensjaar, maar jongeren die in de ellende zitten, kunnen op een slaapplaats na, doodvallen..........
Godgloeiendegodverdomme!!!!

Precies deze desinteresse begint nu vorm te krijgen rond onze ouderen, dezelfde politici laten aan iedereen, die het maar horen wil weten, dat ouderen parasieten zijn, die de pensioenen van jongeren opmaken, alsof het gros van die ouderen verantwoordelijk zijn voor de miljarden die aan pensioengelden zijn vergokt en weggegeven aan bedrijven, alsof diezelfde ouderen niet van een superklein pensioen moeten zien rond te komen, terwijl de meesten zich hun leven lang de blubber hebben gewerkt, tegen een salaris dat beschamend laag was. Deze ouderen moeten in het vervolg gaan bedelen om hulp, als zij hulpbehoevend zijn, met de belofte, dat als het echt niet meer gaat er altijd een plaats is in een verzorgingstehuis. Verzorgingstehuizen die de komende jaren massaal gesloten gaan worden door het tuig van afbraakkabinet Rutte 2. Als u twee hersencellen of meer hebt, zult u begrijpen, dat veel ouderen dat niet zullen doen en zullen besluiten een eind aan hun leven te maken.....

Nog steeds trots dat u op de PvdA of de VVD heeft gestemd? Als het antwoord bevestigend is, bent u een grote asociaal, die ik alle ellende van de wereld toewens, met net zo veel hulp, als uw partij de ouderen denkt te geven!

En ik schaam me bijna dat ik de jongen naar het gemeentehuis verwees.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten