Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

maandag 14 maart 2016

Facebook verplicht klanten de Eset online scanner te installeren........ Deel 2

Vorige week vrijdag berichtte ik over het feit, dat ik niet meer kan inloggen op mijn Facebook account*. Wat ik ook probeerde en probeer, eerst moet ik een online scanner van Eset installeren, voor ik toegang krijg..... Volgens het bericht dat ik telkens weer te zien krijg, is er malware gevonden op mijn computer...... 'Leuk' bijkomend feit: dat installeren van die Eset scanner kan alleen als ik akkoord ga met de voorwaarden van Eset. Dit alles, terwijl ik een goed werkende malware scanner gebruik, sterker nog: er is niet één byte aan malware te vinden op mijn computer....

Zoals gewoonlijk plaatste ik een Twitter bericht na publicering van mijn bericht op dit blog, hier dat Twitter bericht en de reactie van Eset:



Azijnpisser: Facebook verplicht klanten de Eset online scanner te installeren........ Pure oplichterij!!

U had al begrepen, dat het laatste Twitter bericht, als eerste werd verzonden door Eset. Eset heeft helemaal niets te zoeken op mijn account!! Voorts meldt dit bedrijf, dat er vreemd gedrag is geconstateerd op mijn account....... ha! ha! ha! ha! ha! ha! Vreemd gedrag? Hoe bedoelt u? Omdat er geen foto is toegevoegd, of at er een foto ontbreekt?? Nogmaals: daar heeft Eset (en zelfs Facebook) niets mee te maken!! Sterker: Eset schendt mijn recht op privacy!

Dan spreekt Eset in haar laatste reactie over een 'optionele scanner', dat is een grove leugen, immers optioneel betekent nog steeds 'niet verplicht!' In diezelfde reactie wordt plotsklaps gesproken over 'dit soort gedrag/bedreigingen.....'

Uiteraard zal ik ook dit bericht via Twitter aan Eset zenden, benieuwd wat nu de reactie zal zijn.

Ik eis toegang tot mijn account, zonder een overbodige, onzinnige scanner te installeren!!

* Zie: 'Facebook verplicht klanten de Eset online scanner te installeren........'

Klik voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, op één van de labels, die u onder dit bericht terugvindt.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb je bericht via Twitter gevonden en ik ben al jaren tevreden gebruiker van ESET.

    Dit is geen kwestie van oplichting of privacy scheding, dit is een kwestie van jou ombekwaamheid om logisch te redeneren.

    Dit is een melding van Facebook; Facebook detecteerd malware op uw computer en laat u niet inloggen om te voorkomen dat uw account bijvoorbeeld gehacked wordt. Facebook geeft de melding dat u de ESET software kunt gebruiken om dit probleem op te lossen. Dit is optioneel omdat je natuurlijk ook gewoon andere scanners kan gebruiken.

    Volgende keer beter opletten voordat je zulke onwaarheden verspreid.

    Een NOD32 gebruiker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Erik,

    een kwestie van onbekwaamheid om logisch te redeneren? ha! ha! ha! ha! Erik jij zou eerst eens moeten leren logisch te lezen. In mijn twee berichten meld ik, dat Facebook mij opdracht geeft de Eset scanner te installeren. Dat ben ik niet van plan, zoals jij had kunnen lezen, daar ik al een paar jaar lang een uitstekende malware scanner gebruik en die scanner geeft aan dat mijn computer schoon is.

    Ik neem dan ook aan, dat Eset Facebook betaalt om haar scanner te introduceren bij haar leden.......

    Overigens zal ik morgen de laatste reactie van Eset publiceren.

    Fijn dat je zo tevreden bent over Eset, maar dat interesseert me geen bliksem!

    Een goede avond!

    BeantwoordenVerwijderen