Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

zaterdag 6 november 2021

4,5 miljoen SA leden werden na de Tweede Wereldoorlog vrijgesproken van misdaden

ZeitZeichen bracht afgelopen donderdag als onderwerp een gevecht dat op 4 november 1921 plaatsvond in het Münchner Hofbräuhaus, waar leden van de Sturmabteilung (SA) fungeerden als knokploeg voor Hitler. Hitler gebruikte deze tactiek als methode om het nieuws te halen: eerst provoceren en dan geweld gebruiken..... 

In 1934 was de SA 4,5 miljoen leden rijk, terwijl Hitler deze groep in feite  niet meer nodig had, althans zonder dat hij deze kon controleren, in wat de 'nacht van de lange messen' is gaan heten, werd de top van de SA uitgemoord, e.e.a vond overigens plaats op meerdere dagen en duurde van 30 juni 1934 tot 2 juli 1934......

De SA werd later ingezet als organisatie die concentratiekampen controleerde als ook de dwangarbeiders in Duitsland. Na de Tweede Wereldoorlog (WOII) werd er door rechters gesteld dat lang niet alle SA leden zich schuldig hadden gemaakt aan misdaden (tegen de menselijkheid) en werden de 4,5 miljoen leden van de SA vrijgesproken van vervolging.....

Niet in ZeitZeichen maar wel degelijk van belang: door deze vrijspraak werd er alweer een aanzienlijk deel van het nazi-apparaat vrijgesproken en konden deze leden, als ook de rechters die zovelen spugend en schreeuwend ter dood hadden veroordeeld, weer gewoon deelnemen aan de maatschappij en dat zelfs op functies die ze in nazi-Duitsland hadden bekleed (uiteraard werden er veel meer nazi's vrijgesproken na WOII)...... 

Onder andere deze zaak heeft geleid tot de oprichting van de Baader-Meinhof Gruppe en later de Rote Armee Fraktion (RAF)..... Natuurlijk is ook de massamoord in concentratiekampen, of middels vuurpelotons op het platte land op Joden, Roma, Sinti, homoseksuelen, linkse politici, psychiatrisch patiënten en mensen met het syndroom van Down, reden geweest voor jongeren om zich te verweren tegen de vaak nog zittende bestuurders die 'goed fout' waren geweest tijdens WOII en die deze massamoorden mogelijk hebben gemaakt dan wel daaraan hebben meegewerkt.....

Het voorgaande werd uit en te na ontkend door de autoriteiten die het bestuur vormden van de BRD (Bundesrepublik Deutschland >> Bondsrepubliek Duitsland, ofwel West-Duitsland), echter gezien de acties van o.a. de Baader-Meinhof Gruppe en hun uitlatingen kan je niet anders concluderen dan dat deze groep in aanvang wel degelijk vocht tegen oud-nazi's....... Vergeet hierbij niet dat de generaties die tijdens en na de oorlog werden geboren, amper wat leerden over wat Duitsland allemaal had geflikt voor en tijdens WOII en ook ouders/grootouders deden er het zwijgen toe, pas toen men ging studeren ontdekte een deel van deze jongeren wat er allemaal was gebeurd en kwamen ze er achter dat zoals gezegd veel oud-nazi's nog steeds in overheidsdiensten fungeerden, functies die ze ook tijdens WOII hadden vervuld, zoals de al aangehaalde rechters, maar ook politie en de ondernemers die fiks hadden verdiend aan de nazi's en deel uitmaakten van de NSDAP, de partij van Hitler..... 

Uitermate ziek dan ook dat je in Duitsland steeds vaker berichten hoort/ziet over politieagenten en militairen die neonazi's zijn..... (dat is overigens ook in Nederland het geval.....)


(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice, first choose 'Engels' [English] so you can recognise your own language [the Google translation is first in Dutch, a language most people don't understand, while on the other hand most people recognise there language translated in English]. It's a pity you can't understand the program which is in german)

(als je het Duits niet machtig bent, kopieer dan de Duitse tekst en plak die in deze vertaalapp, de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit, wel lullig dat je de Duitse tekst van het programma niet kan beluisteren zonder vertaling en die is er jammer genoeg niet, zelf heb ik daar geen tijd voor)

 

4. November 1921 - Saalschlacht im Münchner Hofbräuhaus

 

Adolf Hitler ist jedes Mittel recht, um in die Schlagzeilen zu kommen. Seine Methode: erst provozieren, dann Gewalt anwenden. Dafür hat er eine eigene Schlägertruppe: die SA.

Nach dem verlorenen Ersten Weltkrieg rumort es in Deutschland: Zunächst scheitert eine Revolution von Arbeiter- und Soldatenräten, dann verüben rechte Freikorps und Reichswehrtruppen Morde. Aber auch Parteien werden gegründet. Eine von ihnen ist die Deutsche Arbeiterpartei (DAP). Ihr tritt der noch unbekannte Adolf Hitler bei.

Saalschlacht im Hofbräuhaus (am 04.11.1921)

WDR ZeitZeichen 04.11.2021 14:56 Min. Verfügbar bis 05.11.2099 WDR 5


Download

================================

Zie ook: '14 juli 1976 aanslag op oorlogsmisdadiger en ex-adjudant van Himmler' (14 juli 2021) 

'Duitse neonazi-politieagenten blijven de pers halen in 'verward (rechts) Duitsland''

'Politie van het Duitse Essen: 29 agenten zijn neonazi's'

'Richard von Weizsäcker (voormalig president West-Duitsland) was officier van de Wehrmacht en werd onderscheiden met het IJzeren Kruis tweede en eerste klasse' 

'WOII herdenking op de dag dat nazi-Duitsland 75 jaar geleden capituleerde: 8 mei 1945'  

'Monument voor door de nazi's vermoorde Roma en Sinti kon pas in 2012 worden onthuld......'

'VS propaganda door de CIA geënt op de leest van nazi-Duitsland en daarmee van oorlogsmisdadiger Goebbels'

'8 mei, de dag waarop de nazi's in 1945 capituleerden mag nog steeds niet als nationale feestdag worden gevierd in Duitsland' 

'Helmut Schmidt: Duitsland heeft afgerekend met WOII, behalve op momenten dat er weer nazi-stront bovenkomt......'

'Duitse asielzoekerscentra worden steeds vaker aangevallen......... Ach ja het nazi-gif is nooit echt verwijderd uit de Duitse maatschappij......'

''Psychiatrie' in nazi-Duitsland en het niet aanpakken van daders, één van de redenen voor het ontstaan van Baader Meinhof Gruppe en Rote Armee Fraction......'

Rote Armee Fraktion - Wikipedia

'Cees Nooteboom: Duitsland heeft tot op het bot afgerekend met het nazi verleden.....' (wat een sukkel!!)

'Ulrike Meinhof, een kind van Hitler...........'

'Nazisme in het Duitsland van de 60er jaren, versus de opkomst van de RAF........'

'AIVD waarschuwt voor het ronselen van kinderen' Dierenactivisme wordt door de rechtse AIVD vergeleken met terrorisme en kinderen vertellen wat er in de intensieve martelveehouderij gebeurt is het ronselen van kinderen..... Zo ziek als het na WOII niet vertellen aan de kinderen uit West-Duitsland wat er in hun land en daarbuiten was gebeurd tijdens WOII uit naam van Duitsland......

'Derrick en de Rote Armee Fraction'

vrijdag 5 november 2021

COVID-19: aartsbisschop uit VS schopt ruzie met paus over vaccin... ha! ha! ha! ha! ha!

Aartsbisschop Carlo Maria Viganò, heeft een opzienbarende brief geschreven naar de bisschoppen in de VS, waarin hij het e.e.a. beweert over Coronavaccins en de rol van de kerk in het promoten van dat vaccin..... ha! ha! ha! ha! Altijd leuk als deze figuren elkaar in de haren vliegen.

Vooral de korte testperiode van de vaccins stoort Viganò en één ding waarmee men hem zeker niet onderuit kan halen is de opmerking dat degenen die zich hebben laten vaccineren, fungeren als proefdieren, iets wat de CEO van Pfizer eerder zelf zei over de gevaccineerde Israëliërs, omdat de vaccinatiegraad daar heel hoog ligt.....* Overigens ziet men nu in Israël veel ziekenhuisopnames van mensen die dubbel gevaccineerd zijn en het is al zo zot dat de intensive care (IC) afdelingen vooral worden bevolkt door: dubbel gevaccineerden en in veel mindere mate door ongevaccineerden...... (en daar houdt men bij opname wel bij of een patiënt wel of niet gevaccineerd is......) Als je leest wat Viganò zegt kan je concluderen dat de wereld (deels al) één groot testlaboratorium is voor Coronavaccins..... Tja en daar valt feitelijk geen speld tussen te krijgen......

De aartsbisschop zegt dat er bewezen goede medicijnen zijn tegen COVID-19 maar heeft men die vooral in de reguliere westerse media en door 'globale medische organisaties' verdacht gemaakt..... Hij doelt hier op de omstreden middelen hydroxychloroquine, ivermectine, hyperimmuun plasma en andere therapieën die succesvol zijn geweest, althans wat men beweert, heb hier maar weinig wetenschappelijke documentatie over kunnen vinden (al is dat dan misschien niet geheel toevallig....)..... Wel zouden deze middelen geen bijwerkingen hebben in tegenstelling tot de COVID-vaccins. Eén ding is zeker, als je dagelijks iets meer dan de normale hoeveelheid vitamine D neemt, loop je veel minder snel een besmettelijke ziekte op, zelfs als je gezondheid en conditie niet zo best is (sommigen zeggen dat je 2 keer de normale dosering moet nemen die bij jouw leeftijd past, echter dat is dan weer niet zonder risico!)

Volgens internationale standaard mag je een experimenteel medicijn niet vrijgeven voor distributie, met één uitzondering: als er geen ander alternatieve effectieve geneeswijze voorhanden is, zo merkte Viganò op en vervolgde met te zeggen dat daardoor medicijnorganisaties in de VS en de EU (zoals het EMA**) het gebruik hebben voorkomen van de al genoemde hydroxychloroquine, ivermectine, hyperimmuun plasma en andere bewezen effectieve therapieën (hyperimmuun plasma wordt gemaakt uit het bloed van mensen die het virus hebben gehad, voor andere ziekten gebruikt men meestal paarden die men met opzet ziek heeft gemaakt....) 

Verder merkte Viganò op dat de vaccines (tegen COVID) bewezen ineffectief zijn om mensen te beschermen tegen het oplopen van de ziekte (zoals gezegd zelfs dubbel gevaccineerden belanden op de IC) en het doorgeven van het virus en ja dat is een waarheid als een koe!!

Een vaccin is gedefinieerd als een medische voorbereiding die als doel heeft om de productie van beschermende antilichamen te bevorderen in het lichaam en die bijdragen aan specifieke weerstand tegen een besmettelijke ziekte (of die nu wordt veroorzaakt door een virus, bacterie of een parasiet >> protozoaal). De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) heeft deze definitie veranderd, daar deze anders niet gebruikt zou kunnen worden voor anti-Covid medicatie, daar deze niet zou leiden tot de productie van beschermende antilichamen en niet bijdragen aan specifieke weerstand tegen de besmettelijke ziekte SarsCo-V-2...... (zoals gezegd: uit de praktijk blijkt dat vaccinatie niet beschermt tegen besmetting met het virus en het doorgeven van het virus aan anderen.....) 

Viganò stelt verder dat het een morele plicht is, gezien wat we nu weten over het vaccin, om inenting te weigeren.

Volgens Viganò groeit wereldwijd het aantal doden en ernstige pathologieën ('bijwerkingen') na vaccinatie: in slechts 9 maanden hebben deze vaccins gezorgd voor meer doden dan alle vaccins de laatste 30 jaar.... Niet alleen dat: in veel landen, zoals bijvoorbeeld in Israël, is het aantal doden na vaccinatie groter dan het het aantal doden te betreuren door COVID-19, aldus de aartsbisschop.....

Viganò slaat een enorme flater, met zijn stelling dat het immoreel en onacceptabel is voor katholieken om het vaccin te nemen, daar Pfizer heeft toegegeven dat hun vaccin materiaal bevat van foetussen, echter het zou om cellen gaan verkregen uit de navelstreng, als ik me niet vergis.

En dan gaat Viganò pas echt goed tekeer tegen rk geestelijken en paus Franciscus in het bijzonder, die zijn 'kudde' (ha! ha!) heeft opgedragen zich te laten vaccineren, dat is volgens de aartsbisschop het faciliteren van een misdaad tegen de menselijkheid en is het een satanische actie tegen god.... (ha! ha! ha! heerlijk zo'n rk ruzie!!)

Vigano komt vervolgens op zijn eigen 'herdersschap', waar hij zegt zich te realiseren een extreem onpopulaire positie in te nemen tegen vaccins, maar als herder van de kudde (blijft leuk!) van de heer (daar bedoelt hij god), hebben we de plicht deze vreselijke misdaad die wordt uitgevoerd (het vaccineren van mensen) aan de kaak te stellen...... Een misdaad die volgens hem tot doel heeft om miljarden mensen chronisch ziek te maken en miljoenen mensen uit te roeien en dat gebaseerd is op de helse ideologie van de 'Great Reset', geformuleerd door Klaus Schwab, de president van het World Economic Forum (Wereld Economisch Forum >> WEF) en omhelsd door instituten en en organisaties rond de wereld.....

Om te laten zien dat Viganò 'een beetje flapdrol en van het padje is', schreef hij eerder een brief naar destijds president Trump, waarin hij stelde dat de 'Corona-pandemie' deel is van een complot om een gezondheidsdictatuur te vestigen en dat Trump de laatste wachter is die deze agenda kan stoppen..... ha! ha! ha! ha! ZeroHedge dat het hieronder opgenomen artikel publiceerde, wijst erop dat men vorig jaar al kardinaal Raymond Burke citeerde die hetzelfde beweerde..... (hééé!)

Lees het artikel en vorm je eigen mening, naast een paar terechte zaken te hebben aangehaald is Viganò ook een enorme koekwaus, maar ja wat wil je: aarsbisschop uh aartsbisschop van de rk kerk......


(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice, first choose 'Engels' [English] so you can recognise your own language [the Google translation is first in Dutch, a language most people don't understand, while on the other hand most people recognise there language translated in English])

(als je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak die in deze vertaalapp, de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit)

 

Archbishop Viganò Writes Stunning Letter On Vaccine Program


by Tyler Durden
Wednesday, Nov 03, 2021 - 04:21 PM

Authored by Paul Joseph Watson via Summit News,

Archbishop Carlo Maria Viganò has written a stunning letter to America’s bishops in which he makes several astounding claims about COVID-19 jabs and the Church’s role in promoting vaccines.


Viganò asserts that vaccines normally go through years of rigorous testing, and that the lack of such a process in the case of COVID-19 jabs represents public health authorities conducting “experimentation on the entire world population.”

The Archbishop referenced drug treatments that have proven effective in fighting COVID without the risks of vaccines, noting that such drugs have been discredited by global health bodies and the media.

“It must be reiterated that there are effective treatments which cure patients and allow them to develop permanent natural immune defenses, something that the vaccines do not do,” he wrote.

“Furthermore, these treatments do not cause serious side effects, since the drugs that are used have been licensed for decades.”

“International standards specify that an experimental drug cannot be authorized for distribution except in the absence of an effective alternative treatment: this is why drug agencies in the USA and Europe have prevented the use of hydroxychloroquine, ivermectin, hyper-immune plasma, and other therapies with proven effectiveness,” he added.

Viganò goes on to state that the vaccines proving ineffective in preventing people from getting and passing on the virus means they can’t even be called vaccines.

“In fact a “vaccine” is defined as a medicinal preparation aimed at inducing the production of protective antibodies by the organism, conferring specific resistance against a specific infectious disease (viral, bacterial, protozoal). This definition was recently changed by the WHO, because otherwise it would not have been able to include anti-Covid drugs, which do not induce the production of protective antibodies and do not confer a specific resistance against the SarsCoV-2 infectious disease.”

The Archbishop went on to assert it was a moral “duty” to refuse inoculation given what we now know about the vaccine program.

“Worldwide, the number of deaths and grave pathologies following vaccination is increasing exponentially: in only nine months these vaccines have caused more deaths than all vaccines in the last thirty years. Not only this: in many nations – such as Israel for example – the number of deaths after vaccination is now greater than the number of deaths from Covid.”

Viganò went to to assert it would be “immoral and unacceptable” for Catholics to take the vaccine given revelations by Pfizer executives that the jabs contain material from aborted fetuses.

The Archbishop expressed his fury at other members of the clergy and Pope Francis himself for facilitating a “crime against humanity” and “satanic action against God.”

Viganò pulled no punches in outlining the wider agenda at play.

I realize that it may be extremely unpopular to take a position against the so-called vaccines, but as Shepherds of the flock of the Lord we have the duty to denounce the horrible crime that is being carried out, whose goal is to create billions of chronically ill people and to exterminate millions and millions of people, based on the infernal ideology of the “Great Reset” formulated by the President of the World Economic Forum Klaus Schwab and endorsed by institutions and organizations around the world.”

Viganò previously wrote to then President Donald Trump asserting that the COVID-19 pandemic is part of a plot to impose a “health dictatorship” and that Trump is “the final garrison” in stopping this agenda.

Last year, we also highlighted how Cardinal Raymond Burke warned that the COVID-19 pandemic is being exploited by proponents of “The Great Reset” to “advance their evil agenda.”

=============================================

*  Zie: 'Pfizer CEO: Israëliërs zijn proefkonijn voor testen van vaccin' (!!!!) Een CEO die zonder blikken of blozen aangeeft waar het om gaat als men gevaccineerd is.......

** EMA >> het Europees Geneesmiddelen Agentschap. (zoals het CDC in de VS)

-----------------------------------------------

Zie ook: 'Coronacrisis: de globale onderwerping van de mensheid aan de Great Reset is gedoemd te mislukken aldus Brandon Smith'

'Feit of fictie: de grote Corona reset samenzweringstheorie' (en zie de links in dat bericht!!)

'Coronavirus heeft ervoor gezorgd dat de Wereldgezondheidsorganisatie haar definitie van collectieve immuniteit heeft veranderd' Een bericht van 23 december 2020, waarin de WHO ook al een definitie veranderde ten voordele van de COVID-vaccins...... Handig hè? Als een definitie de grote farmaceuten niet aanstaan, verandert men eenvoudigweg die definitie!!! Het lijkt Nederland wel dat de regels voor luchtvervuiling in het verleden oprekte als bleek dat de vervuiling ten koste ging van de volksgezondheid (zoals men ook 'voor de omwonenden' van Schiphol deed wat betreft de luchtvervuiling en de geluidsoverlast...)....

'COVID-19: Europarlementariërs verzetten zich tegen vaccinatieplicht en Coronapaspoort terwijl Bruls voortboert'

'COVID-19: Gommers spreekt zichzelf weer eens tegen en wil strenge aanpak ongevaccineerden; Duitsland wil ongevaccineerden weren uit supermarkten.......' (en zie de opmerkingen van Frances [Anoniem] onder dat bericht!!)

'COVID-19-vaccins: Pfizer maakt misbruik van wanhopige regeringen'

'COVID-vaccin Moderna: in Nederland geen actie na stop op deze vaccinaties in Scandinavië'

'COVID-vaccin: duizenden ongevaccineerde leraren in New York zijn de klos'

'COVID vaccinatie: Canadees leger heeft dezelfde manier van propaganda maken gebruikt die werd aangewend voor de oorlog tegen Afghanistan....'

'Sywert en Wopke: 'De Cashende Christen'' (cartoon)

'Coronavaccinaties: de staf van ziekenhuizen wil deze bij verpleegkundigen verplicht stellen' (en zie de links in dat bericht!!)

'NOS met gekleurde kritiek voorafgaande aan de 'zorgstaking' van gisteren'

'Brekend nieuws: Mona Keijzer (CDA staatssecretaris) krijgt ontslag vanwege kritiek op Coronapas'

'Coronabewijs blijft geldig ook als gevaccineerden positief testen op COVID-19 aldus Radar' (en zie de links in dat bericht)

'Frankrijk en Griekenland voeren vaccinatieplicht in voor verpleegkundigen en verzorgenden'

'Dag van de Verpleging en waar komen Rutte en van Ark mee: aan schandalige fooi'

'Coronavirus: motie over uitbreiden IC-capaciteit, plus extra verpleegkundigen en intensivisten afgewezen door VVD, D66, CDA en ChristenUnie' Dit terwijl de draconische maatregelen tegen het vaccin zoals lockdown en avondklok werden ingevoerd daar er een tekort zou zijn geweest aan IC bedden, verpleegkundigen en intensivisten......

'Coronabeslommeringen: geen bijsluiter bij vaccin en de Jonge (CDA minister) begaat zééér zorgvuldig zijn zoveelste blunder'

'Avondklok wordt met 3 weken verlengd, zodat andere maatregelen kunnen worden versoepeld...... ha! ha! ha! ha!'

'Coronabeslommeringen: de avondklok en een gecensureerd bericht van een huisarts

'Coronavirus doden versus griep- en hongerdoden' (en zie de links in dat bericht)

'Coronavaccins op basis van mRNA technologie zijn onvoldoende getest, terwijl farmaceuten de verzekering hebben gekregen dat ze niet vervolgd mogen worden voor eventuele heftige bijwerkingen' (!!!!) (en zie de links in dat bericht!!) De veel te korte testperiode geldt overigens voor alle vaccins tegen COVID-19.......

'Demonisering in (Duitse) media van mensen die zich verzetten tegen de Coronamaatregelen zelfs een terreur expert sprak zich uit....' (en zie de links in dat bericht!!)

'Coronavirus: Diederik Gommers (IC arts) zou het mooi vinden dat mensen worden ingeënt met het AZ vaccin nadat ze tekenden voor het risico dat ze lopen.....' (en zie de links in dat bericht!!) Een bericht gebracht nadat bleek dat veel mensen slecht reageerden op het AstraZeneca vaccin.... Eenzelfde eis overigens die de grote farmaceuten aan de landen hebben gesteld waar hun vaccin werd verspreid, dus geen gerechtelijke vervolging voor ernstige bijwerkingen op de korte, middellange en lange termijn, kortom zelfs de makers vertrouwen hun eigen vaccin niet...... 

'Van Dissel fantaseert 41.000 Coronapatienten 'om aan te tonen dat de avondklok en lockdown werken''

'Coronavirus: PCR test kan niet aantonen dat het virus aanwezig is in het lichaam, beweringen dat dit wel zo is zijn gelogen'

'Hugo de Jonge (CDA minister) & het Coronavirus, een drama 'in wording''

'Bruls, voorzitter van het veiligheidsberaad, wil tijdens oud en nieuw Coronaparty's voor jongeren.... ha! ha! ha! ha!'

'Coronavirus: Rutte (VVD premier) en de Jonge (CDA minister) schuiven verantwoording af op burgemeesters terwijl Bruls met 2 km/u. uit de bocht vliegt' (en zie de links in dat bericht)

Hamletz-vlees Albert Heijn is bepaald geen 2 sterren waard: dierenmishandeling en verwaarlozing

Beetje dubbelop de kop op dit bericht, immers verwaarlozing van dieren is ook dierenmishandeling, echter als je ziet dat het AH 2 sterrenvlees onder de naam Hamletz komt van een varkenshouder die de boel op een ongelofelijke manier belazert is het goed om zo duidelijk mogelijk te zijn.....

Het gaat hier om Annechien ten Have-Mellema en deze kwaadaardigheid en dierenbeul is NB dierenwelzijnsadviseur voor de overheid...... 

https://joop.bnnvara.nl/content/uploads/2011/06/varkensleed.jpgEen ouder beeld uit de stallen van ten Have-Mellema, echter er is sinds die tijd weinig of niets veranderd...... Voor meer walgelijke en misselijkmakende afbeeldingen zie de bijgaande informatie van Ongehoord.

Deze zaak toont volledig ten overvloede nog eens aan dat er zo snel mogelijk een eind moet worden gemaakt aan de doodsindustrie die men intensieve veehouderij noemt..... Welk recht heeft de mens om dieren groot en dood te martelen??!!! Deze industrie is volkomen doorgeslagen en is een teken dat het neoliberale kapitalisme elke ethiek en humanisme heeft verloren: winst en macht zijn de doelen en dat ten koste van alles en iedereen, zelfs ons aller thuis de aarde wordt daarvoor naar 'god geholpen.....' 

Het bericht van Ongehoord maakt voorts nog eens duidelijk dat het hele beter leven sterrengedoe voor het grootste deel een vorm van groenwasserij (greenwashing) is, deze sterren moeten eters van kadavers het gevoel geven dat ze goed doen door dieren te eten die met zo'n ster werden vermoord, daar deze arme dieren een beter leven zouden hebben gehad >> alleen dat al is een contradictio in terminis...... Het voorgaande nog buiten het feit dat na nieuwe berichtgeving of openbaring van onderzoeken telkens weer wordt aangetoond dat de 'beter leven sterren dieren' amper of zelfs helemaal geen beter leven hebben gehad, kortom het is één grote oplichterij..... (zoals ook de zaak ten Have-Mellema nog eens duidelijk maakt) 

Overigens zou een bedrijf als Albert Heijn zelf onderzoek moeten doen naar de herkomst van de kadaver onderdelen die het verkoopt en het dierenleed dat deze dieren is aangedaan..... Het is ronduit schunnig dat Albert Heijn telkens weer haar klanten oplicht als het gaat om de verkoop van vlees.....

Als de mens wil overleven zullen we moeten stoppen met het uiterst inefficiënte vleeseten, wat verantwoordelijk is voor ernstige aandoeningen als kankers, hart en nierfalen en daaruit voortvloeiend niet alleen chronische ziekten maar ook een vroegtijdige dood...... Om nog maar te zwijgen over het verbranden van oerwoud om daar gentech soja t.b.v. diervoer te kunnen verbouwen...... Echter het meest erge van al is wel het enorme dierenleed dat door deze inhumane en barbaarse industrie wordt veroorzaakt.......

Oplichtersreclame voor het bedrijf van ten Have-Mellema........

Deze ten Have-Mellema dient per direct de overheidstent uitgeschopt te worden en na eerdere misstanden is het de allerhoogste tijd haar het houden van dieren voorgoed te verbieden......

Lees het artikel van Ongehoord met stuitende beschrijvingen van het dierenleed in de in feite illegale megastal van deze kwaadaardige feeks!!! 

 

(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice, first choose 'Engels' [English] so you can recognise your own language [the Google translation is first in Dutch, a language most people don't understand, while on the other hand most people recognise there language translated in English])

 

Ernstig zieke varkens bij dierenwelzijnsadviseur voor overheid

Onderzoeksgroep Ongehoord

mail@ongehoord.info

tel. 06-41828627 (Johan Boonstra)

Amsterdam, 5-11-2021

 

PERSBERICHT

Ernstig zieke varkens bij dierenwelzijnsadviseur voor overheid

Onderzoeksgroep Ongehoord heeft zieke, dode en gewonde varkens gefilmd in de megastal van Annechien ten Have-Mellema in het Groningse Beerta. Ten Have-Mellema adviseert als lid van de Raad voor Dieraangelegenheden (RDA) de overheid inzake dierenwelzijn. De varkenshoudster is bekend van haar Hamletz-vlees, dat verkocht wordt bij Albert Heijn. Ze krijgt als enige Nederlandse varkensfokker twee Beter Leven sterren van de Dierenbescherming.

Structureel dierenleed

Een onderzoeksteam van Ongehoord heeft over de periode van een jaar (augustus 2020 - september 2021) de megastal van Ten Have-Mellema meermaals bezocht. In elke afdeling van het bedrijf en bij elk bezoek werden misstanden gezien.

In de kraamafdeling werden naast “vrijloopkraamhokken” klassieke kraamkooien gebruikt waarin moedervarkens een maand lang ingeklemd staan tussen stangen. Ook in de inseminatie-afdeling stonden varkens in kooien die te krap waren om zich om te draaien. In de “dartelstallen” voor de vleesvarkens werden ernstig zieke dieren gefilmd. Veel varkens hadden wonden door staartbijterij, een gedragsstoornis die ontstaat uit verveling en frustratie. Meerdere vleesvarkens waren kreupel, een had een enorm gezwel aan de poot. Zowel in de kraamafdeling als bij de vleesvarkens werden meerdere dode biggen en varkens gefilmd.

Beter Leven keurmerk

Uit het onderzoek, te vinden op ongehoord.info, blijkt ook dat ten Have de voorschriften van het Beter Leven keurmerk niet naleeft. Moedervarkens werden ’s nachts uit hun slaap gehouden door licht in de stal, in meerdere hokken was geen stro of strooisel aanwezig en biggetjes werden te snel van hun moeder gescheiden. Bovendien werd ten Have’s varkensbedrijf in 2018 omgebouwd naar megastal, wat sinds 2012 verboden is voor het Beter Leven keurmerk.

Eerdere misstanden

Het is niet de eerste keer dat Ongehoord misstanden filmt in het bedrijf van Annechien ten Have-Mellema. In 2011 bracht de onderzoeksgroep beelden naar buiten van varkens met krassen en wonden, en verlamde en dode biggen. De dieren werden indertijd gehouden in “Comfort Class”, een concept dat ten Have-Mellema ontwikkeld had in samenwerking met de Dierenbescherming.

Johan Boonstra, woordvoerder Ongehoord: “Hamletz is het zoveelste voorbeeld van misleidende marketing door de vleesindustrie. Dat zelfs de adviseurs van de overheid daar aan meedoen is ronduit schokkend.”

[einde persbericht]

 

Meer informatie:

Perswoordvoerder Johan Boonstra 06-41828627

Verdere informatie op ongehoord.info/onderzoek/misstanden-bij-varkensfokker-die-overheid-adviseert-over-dierenwelzijn

================================

Zie ook: 'Dierenmishandeling op ernstige schaal: Kamerleden willen vandaag opheldering over export zieke dieren'

'In 2020 waren 575.000 'kippen' al dood voor aankomst bij slachthuis, aldus NVWA...... Ook hier had de NVWA dus al voor het transport moeten ingrijpen......

'Rechter' beslist in voordeel 'boeren': ernstig dierenleed middels zware dierenmishandeling van moederkoe en kalf zou niet bestaan' (in dit bericht nog geen censuur)

'Albert Heijn belazert de kluit met 'scharrel-varkensvlees': het Beter Leven keurmerk is niets anders dan misdadige oplichting van klanten'

'Zuivel moet van het menu aldus Dier&Recht' Hoorde op 12 november 2021 dat een liter melk een evengrote CO2 uitstoot heeft als 10 kilometer rijden met een niet zuinige benzine auto....

'NVWA zet zieke dieren op transport, terwijl het haar taak is dit tegen te gaan'

'Nieuwe beelden: dierenartsen NVWA doen mee aan mishandeling varkens in slachthuis' (met bewijs op video, beelden en artikel van RTL Nieuws)

'Von der Leyen (voorzitter Europese Commissie) heeft geen tijd voor protest tegen CAP maar wel voor de peperdure lobby van de grote landbouworganisaties' (en zie de links in dat bericht!!)

'Varkenshouder: MRSA bacterie is ongevaarlijk, maar ik zorg wel dat ik en mijn gezin vrij zijn van MRSA...........'

'EU beslist over een landbouwdeal die de 'Green Deal' van de Europese Commissie tot een lachertje maakt'

'EU staat op punt alweer miljarden aan belastinggeld weg te geven aan uiterst vervuilende intensieve landbouw en veeteelt'

'De reden voor de grote droogtes: landbouw en veeteelt'

'Intensieve veeteelt EU verantwoordelijk voor enorme uitstoot aan CO2 meer dan al het EU autoverkeer' (!!!!)

'Timmermans (PvdA vicevoorzitter Europese Commissie) valt andermaal door de duurzame mand: hij stimuleert ontbossing en houtverbranding' (en dan de enorme bakken subsidie uit ook door ons opgebracht belastinggeld voor de intensieve veehouderij....

'Kalverhouderij vraagt om overheidssteun en importeert tegelijkertijd 16.800 kalfjes per week uit Ierland' (moet je nagaan....) Met een door YouTube gecensureerde video, hetzelfde geldt voor een paar foto's en daarvoor is Google verantwoordelijk >> zover gaat de lobby voor de inhumane en barbaarse intensieve veehouderij........

'Coronavirus als excuus om door te gaan met grootschalige vervuiling'

'Farmers Defence Force en 'de noodzaak' van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren' (en zie de andere berichten over de inhumane intensieve veehouderij onder de links in dat artikel!!) 

''Beter leven ster promotie' door Vroege Vogels voor melk en andere zuivel.........'

'World Vegan Day, een dag die het bloed doet koken bij een fiks aantal lijkeneters' (en zie de links in dat bericht!!)

'Coronacrisis: zware dierenmishandeling 'tijdelijk' gelegaliseerd en praktisch geen controle op voedselveiligheid door lobby voedselindustrie

'Geen halvering veestapel, terwijl de import van vleeskalveren jaar op jaar toeneemt

'Dierenmishandeling: Nederlandse vleeskalveren voor meer dan de helft zwaar ziek >> het zoveelste schandaal uit de intensieve veehouderij....'

'Kees Romijn (ex-voorzitter Melkveehouderij): de Nederlandse melkveehouderij is de duurzaamste ter wereld..... ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!'

'Wopke Hoekstra (CDA minister) wil diefstal van huurders gefaseerd afbouwen........' Met aandacht voor het feit dat het CDA de grote promotor is van de intensieve martelveehouderij; opvallend ook dat de ChristenUnie en de SGP daar hetzelfde in staan, terwijl het om de 'schepping' van hun god gaat: ChristenUnie kwaadaardigheid Carola Schouten, de minister van Dierenmishandeling, heeft in de afgelopen jaren niets gedaan aan de enorme dierenmishandeling in de intensieve veehouderij, sterker nog: onder haar beleid is deze doodsindustrie met meer dan 80 miljoen dieren toegenomen.....

'De landbouwbegroting: één van de belangrijkste debatten van het jaar'

'Boeren vs Extinction Rebellion: 'zoek de verschillen''

'Carola Schouten (CU minister) vindt dat dieren in overvolle vrachtwagens tot en met 35º C. mogen worden vervoerd'

'Varkens dood door brand in vrachtwagen bij een buitentemperatuur van boven de 30 graden Celsius......'

'Hitteprotocol is een wassen neus

'56.000 schapen zullen levend worden geroosterd

'Farmers Defence Force en 'de noodzaak' van eiwitrijk voedsel voor koeien en kalveren

'Minister Schouten (CU) moet eindelijk actie ondernemen: stop de extra dierenmishandeling door hete zomers in de intensieve veeteelt

'Carola Schouten (CU minister) verbiedt vanwege dierenleed veetransporten tot buiten de EU: leed dat tegelijk willens en wetens in stand wordt gehouden door die transporten....

'Een onmiddellijk verbod op de nieuwbouw van mestkelders onder megastallen'

'Dierenmishandeling op 'ongekend' grote schaal'

'Dierenmishandeling: in Nederlandse slachthuizen worden dieren vreselijk gemarteld en dat bij herhaling, varkens worden zelfs levend gekookt.....'

'Dierenmishandeling legaal: kuikens moeten over 5 jaar binnen 36 uur na de geboorte voedsel en water krijgen'

'Commissie Remkes: stikstofplan Rutte 3 volkomen onvoldoende'

'Stikstof: de feiten op een rij' (zie ook de links in dat bericht)

'Stikstof, het woord dat niet in de Miljoenennota staat: verbazing alom'

'Boerenprotest, meer dan 1.000 kilometer file en media die als lobbyisten voor de boeren werken' (zie ook de links in dat bericht, anders dan de hier getoonde)

'Waarom komt commissie Remkes met haar aanbevelingen na Prinsjesdag'

'Stikstofbesluit moet doorgevoerd worden in de intensieve veehouderij'

'Stalbranden: dit jaar al 173.500 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018 - deel 2'

'Stalbranden: dit jaar al 172.000 dieren het slachtoffer, meer dan in heel 2018'

'Explosieve groei dier- en milieuonvriendelijke kalversector en geitenhouderij.... Laatste nieuws: bij brand kwamen 400 kalveren om het leven.....'

'Brandbrief naar alweer falend Rutte 3 inzake biggensterfte, ofwel grootschalige dierenmishandeling blijft ongestraft'

'Vlees.nl belazert de consument op 51 punten, aldus de Reclame Code Commissie'

'Dierenbescherming is niet doof, dus worden de voorwaarden voor het 'Beter Leven' keurmerk afgezwakt......' (!!!!)

'Dierenmishandeling >> 'Kweekvis', de gruwelijke manier waarop deze dieren worden vermoord'

'Preventieve toediening antibiotica in de intensieve veehouderij moet stoppen!'

Voor meer berichten over de ChristenUnie minister van dierenmishandeling, hufter Carola Schouten, voer haar naam in op het zoekvlak rechtsboven aan deze pagina (onder Google translate), bij het eerste resultaat kan je daarboven nog klikken voor het 'sorteren op datum'. (dit daar de ruimte voor labels beperkt is)

Laatste update op 12 november 2021: heb het label 'Caring Farmers' toegevoegd, daar besproken boerengezin lid is van die organisatie, die net doet alsof het dierenwelzijn voor de aangesloten boeren voorop staat >> over greenwashing gesproken......

donderdag 4 november 2021

Tekort aan containers kan nog jaren aanlopen: naast GB kampt ook de VS met een 'shipping crisis'

Hieronder het verhaal van een vrachtwagenchauffeur die al 20 jaar containers van en naar haventerminals rijdt. We hebben hier al veel gehoord over een tekort aan chauffeurs in Groot-Brittannië (GB), maar weinig of niets over een soortgelijke crisis in de VS, een crisis die men daar 'shipping crisis' noemt. 

De chauffeur begint ermee om (bij wijze van spreken) experts te vragen, althans die denken te weten wat de oorzaak is van de shipping crisis, of ze weten hoeveel kranen er in de havens zijn om containers* op trailers te zetten dan wel die eraf te halen, het antwoord is: één voor 50 tot 100 vrachtwagens (nogal een verschil, maar goed zelfs één kraan voor 50 vrachtwagens lijkt me te weinig)

Ongelofelijk als je leest wat deze chauffeur te vertellen heeft, zoals de niet aan een vakbond verbonden chauffeurs, deze haken steeds meer af daar ze nauwelijks nog wat kunnen verdienen, terwijl ze zelfs 14 uur per dag werken (in het land van de onbegrensde mogelijkheden heeft men de werkdag voor deze chauffeurs opgerekt tot 14 uur per dag....).... Chauffeurs die zelf opdraaien voor de kosten aan hun trekker en die bovendien zelf voor de brandstof moeten betalen...... Niet zelden maken deze chauffeurs meer kosten dan ze verdienen, daar vanwege het tekort aan afvoer van containers soms wel tot 8 uur moeten wachten voor ze een container kunnen lossen dan wel laden (kan me zelfs voorstellen dat deze chauffeurs geen zin hebben om lege containers terug te brengen, immers ook dat kost een berg tijd.....) 

Ben trouwens wel benieuwd of e.e.a. terug is te zien in het aantal ongelukken met vrachtwagens, het zal me weer niet verbazen als deze fiks zijn toegenomen, ach men heeft in de VS schijt aan de onderlaag, zie ook de 'Sacrifice Zones'** in steden, waar arme wijken die tegen industrieterreinen zijn gebouwd ervoor zorgen dat een groot aantal mensen diverse kankers oplopen en waar de levensverwachting een stuk lager ligt dan elders, terwijl veel van deze mensen niet eens verzekerd zijn tegen ziektekosten en kankertherapieën niet kunnen betalen...... (de VS anno 2021.....)

Intussen heeft de Biden administratie die al meer dan 750 miljard had uitgetrokken voor oorlogsvoering in landen waar de VS niets te zoeken heeft, nog eens 29 miljard extra uitgetrokken voor het Pentagon, terwijl die slangenkuil gevraagd had om een extra bedrag van 19 miljard dollar!! (dus ongevraagd 10 miljard extra, ach de persen voor bankbiljetten maken al jaren overuren in de VS.... Elk ander land met zo'n schuld was al 10 keer failliet verklaard......)

Onbegrijpelijk dat men zo met mensen omgaat in de VS en ze zo mag uitbuiten, de VS 'the land of dreams and opportunity', echter de werkelijkheid is de VS het land van: nachtmerries voor de grote onderlaag en ongekende mogelijkheden voor de welgestelden en plutocraten, figuren die niet hoeven te dromen over een financieel onbezorgd leven, dat hebben ze al (lang)......

Lees het verhaal van Ryan Johnson, de chauffeur en zie dat het wel lijkt of het neoliberaal-kapitalistinsche systeem aan het instorten is, waarvan zoals gewoonlijk bij een crisis vooral arme hardwerkenden, daklozen en zieken het eerste slachtoffer zijn, terwijl die al met een veel te karig salaris naar huis gaan, althans als ze nog steun krijgen...... (de armoede in de VS is groot en wijdverbreid....) 

Volgens Ryan kan men deze crisis zelfs niet oplossen als de chauffeurs 24 uur per dag moeten werken, wat fysiek uiteraard onmogelijk is, voorts stelt hij dat niemand wil betalen om deze crisis op te lossen en vandaar ook dat hij denkt dat deze shipping crisis nog wel jaren kan aanslepen en je kan er bijna de klok op gelijkzetten dat dit het geval zal zijn.... Benieuwd wanneer wij hier vanwege tekorten in de rij moeten staan voor een brood of een krop sla..... Intussen is als slecht voorteken de inflatie 'een beetje aan de hoge kant' met een percentage van 3.4, zo werd vandaag bekend gemaakt........

Nogmaals >> de VS: het land van de ongekende mogelijkheden, in uiterst negatieve zin wel te verstaan.......

Het volgende artikel komt van ZeroHedge, en werd ook op de site van Ryan Johnson gezet, mijn excuus bij plaatsing vergeten te vermelden.

 


(On the top right hand side of this page you can choose for a translation in the language of your choice, first choose 'Engels' [English] so you can recognise your own language [the Google translation is first in Dutch, a language most people don't understand, while on the other hand most people recognise there language translated in English])

(als je het Engels niet machtig bent, kopieer dan de Engelse tekst en plak die in deze vertaalapp, de app werkt snel en de vertaling is van een redelijk goede kwaliteit

 

I've Been Driving Trucks For 20 Years, I'll Tell You Why America's "Shipping Crisis" Will Not End


by Tyler Durden
Sunday, Oct 31, 2021 - 06:30 PM

Authored by Ryan Johnson via Medium.com,

I have a simple question for every ‘expert’ who thinks they understand the root causes of the shipping crisis:

Why is there only one crane for every 50–100 trucks at every port in America?

No ‘expert’ will answer this question.

I’m a Class A truck driver with experience in nearly every aspect of freight. My experience in the trucking industry of 20 years tells me that nothing is going to change in the shipping industry.

Let’s start with understanding some things about ports.

Outside of dedicated port trucking companies, most trucking companies won’t touch shipping containers. There is a reason for that.

Think of going to the port as going to WalMart on Black Friday, but imagine only ONE cashier for thousands of customers. Think about the lines. Except at a port, there are at least THREE lines to get a container in or out. The first line is the ‘in’ gate, where hundreds of trucks daily have to pass through 5–10 available gates. The second line is waiting to pick up your container. The third line is for waiting to get out. For each of these lines the wait time is a minimum of an hour, and I’ve waited up to 8 hours in the first line just to get into the port. Some ports are worse than others, but excessive wait times are not uncommon. It’s a rare day when a driver gets in and out in under two hours. By ‘rare day’, I mean maybe a handful of times a year. Ports don’t even begin to have enough workers to keep the ports fluid, and it doesn’t matter where you are, coastal or inland port, union or non-union port, it’s the same everywhere.

Furthermore, I’m fortunate enough to be a Teamster — a union driver — an employee paid by the hour. Most port drivers are ‘independent contractors’, leased onto a carrier who is paying them by the load. Whether their load takes two hours, fourteen hours, or three days to complete, they get paid the same, and they have to pay 90% of their truck operating expenses (the carrier might pay the other 10%, but usually less.) The rates paid to non-union drivers for shipping container transport are usually extremely low. In a majority of cases, these drivers don’t come close to my union wages. They pay for all their own repairs and fuel, and all truck related expenses. I honestly don’t understand how many of them can even afford to show up for work. There’s no guarantee of ANY wage (not even minimum wage), and in many cases, these drivers make far below minimum wage. In some cases they work 70 hour weeks and still end up owing money to their carrier.

So when the coastal ports started getting clogged up last spring due to the impacts of COVID on business everywhere, drivers started refusing to show up. Congestion got so bad that instead of being able to do three loads a day, they could only do one. They took a 2/3 pay cut and most of these drivers were working 12 hours a day or more. While carriers were charging increased pandemic shipping rates, none of those rate increases went to the driver wages. Many drivers simply quit. However, while the pickup rate for containers severely decreased, they were still being offloaded from the boats. And it’s only gotten worse.

Earlier this summer, both BNSF and Union Pacific Railways shut down their container yards in the Chicago area for a week for inbound containers. These are some of the busiest ports in the country. They had miles upon miles of stack (container) trains waiting to get in to be unloaded. According to BNSF, containers were sitting in the port 1/3 longer than usual, and they simply ran out of space to put them until some of the ones already on the ground had been picked up. Though they did reopen the area ports, they are still over capacity. Stack trains are still sitting loaded, all over the country, waiting to get into a port to unload. And they have to be unloaded, there is a finite number of railcars. Equipment shortages are a large part of this problem.

One of these critical shortages is the container chassis.

A container chassis is the trailer the container sits on. Cranes will load these in port. Chassis are typically container company provided, as trucking companies generally don’t have their own chassis units. They are essential for container trucking. While there are some privately owned chassis, there aren’t enough of those to begin to address the backlog of containers today, and now drivers are sitting around for hours, sometimes days, waiting for chassis.

The impact of the container crisis now hitting residencies in proximity to trucking companies. Containers are being pulled out of the port and dropped anywhere the drivers can find because the trucking company lots are full. Ports are desperate to get containers out so they can unload the new containers coming in by boat. When this happens there is no plan to deliver this freight yet, they are literally just making room for the next ship at the port. This won’t last long, as this just compounds the shortage of chassis. Ports will eventually find themselves unable to move containers out of the port until sitting containers are delivered, emptied, returned, or taken to a storage lot (either loaded or empty) and taken off the chassis there so the chassis can be put back into use. The priority is not delivery, the priority is just to clear the port enough to unload the next boat.

What happens when a container does get to a warehouse?

A large portion of international containers must be hand unloaded because the products are not on pallets. It takes a working crew a considerable amount of time to do this, and warehouse work is usually low wage. A lot of it is actually only temp staffed. Many full time warehouse workers got laid off when the pandemic started, and didn’t come back. So warehouses, like everybody else, are chronically short staffed.

When the port trucker gets to the warehouse, they have to wait for a door (you’ve probably seen warehouse buildings with a bank of roll-up doors for trucks on one side of the building.) The warehouses are behind schedule, sometimes by weeks. After maybe a 2 hour wait, the driver gets a door and drops the container — but now often has to pick up an empty, and goes back to the port to wait in line all over again to drop off the empty.

At the warehouse, the delivered freight is unloaded, and it is usually separated and bound to pallets, then shipped out in much smaller quantities to final destination. A container that had a couple dozen pallets of goods on it will go out on multiple trailers to multiple different destinations a few pallets at a time.

From personal experience, what used to take me 20–30 minutes to pick up at a warehouse can now take three to four hours. This slowdown is warehouse management related: very few warehouses are open 24 hours, and even if they are, many are so short staffed it doesn’t make much difference, they are so far behind schedule. It means that as a freight driver, I cannot pick up as much freight in a day as I used to, and since I can’t get as much freight on my truck, the whole supply chain is backed up. Freight simply isn’t moving.

It’s important to understand what the cost implications are for consumers with this lack of supply in the supply chain. It’s pure supply and demand economics. Consider volume shipping customers who primarily use ‘general freight’, which is the lowest cost shipping and typically travels in a ‘space available’ fashion. They have usually been able to get their freight moved from origination to delivery within two weeks. Think about how you get your packages from Amazon. Even without paying for Prime, you usually get your stuff in a week. The majority of freight travels at this low cost, ‘no guarantee of delivery date’ way, and for the most part it’s been fine for both shippers and consumers. Those days are coming to an end.

People who want their deliveries in a reasonable time are going to have to start paying premium rates. There will be levels of priority, and each increase in rate premium essentially jumps that freight ahead of all the freight with lower or no premium rates. Unless the lack of shipping infrastructure is resolved, things will back up in a cascading effect to the point where if your products are going general freight, you might wait a month or two for delivery. It’s already starting. If you use truck shipping in any way, you’ve no doubt started to see the delays. Think about what’s going to happen to holiday season shipping.

What is going to compel the shippers and carriers to invest in the needed infrastructure? The owners of these companies can theoretically not change anything and their business will still be at full capacity because of the backlog of containers. The backlog of containers doesn’t hurt them. It hurts anyone paying shipping costs — that is, manufacturers selling products and consumers buying products. But it doesn’t hurt the owners of the transportation business — in fact the laws of supply and demand mean that they are actually going to make more money through higher rates, without changing a thing. They don’t have to improve or add infrastructure (because it’s costly), and they don’t have to pay their workers more (warehouse workers, crane operators, truckers).

The ‘experts’ want to say we can do things like open the ports 24/7, and this problem will be over in a couple weeks. They are blowing smoke, and they know it. Getting a container out of the port, as slow and aggravating as it is, is really the easy part, if you can find a truck and chassis to haul it. But every truck driver in America can’t operate 24/7, even if the government suspends Hours Of Service Regulations (federal regulations determining how many hours a week we can work/drive), we still need to sleep sometime. There are also restrictions on which trucks can go into a port. They have to be approved, have RFID tags, port registered, and the drivers have to have at least a TWIC card (Transportation Worker Identification Credential from the federal Transportation Security Administration >> TSA). Some ports have additional requirements. As I have already said, most trucking companies won’t touch shipping containers with a 100 foot pole. What we have is a system with a limited amount of trucks and qualified drivers, many of whom are already working 14 hours a day (legally, the maximum they can), and now the supposed fix is to have them work 24 hours a day, every day, and not stop until the backlog is cleared. It’s not going to happen. It is not physically possible. There is no “cavalry” coming. No trucking companies are going to pay to register their trucks to haul containers for something that is supposedly so “short term,” because these same companies can get higher rate loads outside the ports. There is no extra capacity to be had, and it makes NO difference anyway, because If you can’t get a container unloaded at a warehouse, having drivers work 24/7/365 solves nothing.

What it will truly take to fix this problem is to run EVERYTHING 24/7: ports (both coastal and domestic), trucks, and warehouses. We need tens of thousands more chassis, and a much greater capacity in trucking.

Before the pandemic, through the pandemic, and really for the whole history of the freight industry at all levels, owners make their money by having low labor costs — that is, low wages and bare minimum staffing. Many supply chain workers are paid minimum wages, no benefits, and there’s a high rate of turnover because the physical conditions can be brutal (there aren’t even bathrooms for truckers waiting hours at ports because the port owners won’t pay for them. The truckers aren’t port employees and port owners are only legally required to pay for bathroom facilities for their employees. This is a nationwide problem). For the whole supply chain to function efficiently every point has to be working at an equal capacity. Any point that fails bottlenecks the whole system. Right now, it’s ALL failing spectacularly TOGETHER, but fixing one piece won’t do anything. It ALL needs to be fixed, and at the same time.

How do you convince truckers to work when their pay isn’t guaranteed, even to the point where they lose money?

Nobody is compelling the transportation industries to make the needed changes to their infrastructure. There are no laws compelling them to hire the needed workers, or pay them a living wage, or improve working conditions. And nobody is compelling them to buy more container chassis units, more cranes, or more storage space. This is for an industry that literally every business in the world is reliant on in some way or another.

My prediction is that nothing is going to change and the shipping crisis is only going to get worse. Nobody in the supply chain wants to pay to solve the problem. They literally just won’t pay to solve the problem. At the point we are at now, things are so backed up that the backups THEMSELVES are causing container companies, ports, warehouses, and trucking companies to charge massive rate increases for doing literally NOTHING. Container companies have already decreased the maximum allowable times before containers have to be back to the port, and if the congestion is so bad that you can’t get the container back into the port when it is due, the container company can charge massive late fees. The ports themselves will start charging massive storage fees for not getting containers out on time — storage charges alone can run into thousands of dollars a day. Warehouses can charge massive premiums for their services, and so can trucking companies. Chronic understaffing has led to this problem, but it is allowing these same companies to charge ten times more for regular services. Since they’re not paying the workers any more than they did last year or five years ago, the whole industry sits back and cashes in on the mess it created. In fact, the more things are backed up, the more every point of the supply chain cashes in. There is literally NO incentive to change, even if it means consumers have to do holiday shopping in July and pay triple for shipping.

This is the new normal. All brought to you by the ‘experts’ running our supply chains.

==========================================

*  Hoorde vanmorgen op BNR dat het aantal containers op de grootste containerschepen achter elkaar gezet een rij vormen van 120 kilometer (lijkt me overigens wel wat lang).......

**  Zie o.a.: 'De gezondheid van gekleurde mensen in de VS wordt opgeofferd voor de winsten van grote bedrijven: Sacrifice Zones......'

'Grote bedrijven als Coca-Cola en Pfizer steunen wetgeving die het gekleurde VS burgers onmogelijk maken te stemmen'

Ik heb ook het label 'BLM' (Black Lives Matter) toegevoegd, zodat je berichten kan vinden over politiemoorden en de daaropvolgende grote demonstraties die vooral vorig jaar plaatsvonden.