Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

zondag 21 april 2013

Nelleke Noordervliet uit de bocht met een 'gap jaar'

Nelleke, Nelleke, wat vloog jij vanmorgen uit de bocht met je column in OVT (Radio1 rond 10.30 u.). Jouw boeken heb ik niet gelezen, wel volg ik jou al geruime tijd in de media en kan niet anders concluderen, dan dat dit qua columns (wat mij betreft), de slechtste was. Jij lepelde even op dat 'meisjes' tegenwoordig een 'gap jaar' nemen voor zij gaan studeren, een jaar waarin jonge vrouwen de wereld rondreizen op kosten van hun ouders. Jezus, Nelleke, dat uit jouw mond, ik weet dat je niet uit een echt arm gezin komt, maar met deze uitlating vergeet je even alle studentes, die hard moeten werken naast hun studie, om e.e.a. te kunnen betalen, studentes die alleen kunnen dromen van rond de wereld reizen. Met jouw uitlating bevestig je het akelige vooroordeel, dat studenten (vrouwelijke- en mannelijke-) een luizenleventje leiden en hun studie inderdaad met het grootste gemak in 4 jaar kunnen afronden. Dat vooroordeel gaat alleen op voor studenten van welgestelde komaf, voor hen is de langstudeerboete dan ook een lachertje, hetzelfde geldt voor het (a)sociale leenstelsel..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten