Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

dinsdag 21 oktober 2014

Gemeenten geven godsvermogen uit aan digitale straatbeelden......

Vorige week in BNR digitaal het verhaal van het bedrijf CycloMedia, dat voor gemeenten in Nederland 360 graden panorama beelden schiet, van ik geloof om de 15 meter (heb geen zin het nog eens te beluisteren of verder te zoeken). Dit is een 'ontlasting' van de gemeente, die daar vroeger mensen voor gebruikte, om zo het buitengebeuren in de gaten te kunnen houden en te zien waar reparaties nodig waren (en natuurlijk om te zien, of iemand niet 'illegaal' een schuurtje had gebouwd). Vandaar dat het onderhoud van het fietspad steeds meer te wensen overlaat, een pad voor de zwakste weggebruiker wel te verstaan....... Er werd jammer genoeg niet over de kosten gesproken, maar gelooft u mij maar, het kost een godsvermogen en ik vraag me af, of de oude methode zelfs niet goedkoper was, zoals gezegd het fietspad (en trottoir), is kind van de rekening...

Het is als met de reparaties aan wegen in Den Haag, het lulligste stukje weg, ligt rustig maandenlang open, geen gemeenteambtenaar komt kijken of er wel gewerkt wordt en ik vrees, dat de betalingen met belastinggeld van u en mij, zonder enige controle worden overgemaakt. Maar daar moet ik dan wel eerlijk bij zeggen, dat de meeste gemeenten uiterst nauwe banden hebben met de bouwmaffia en ja, tegen bepaalde beloften, als een baan in de toekomst, diensten of anderszins bevoordeling, knijpen de betreffende hoge ambtenaar en wethouder wel een oogje toe..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten