Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

dinsdag 17 mei 2016

Medicijnen niet afgestemd op vrouwen, vreemd dan toch, die anticonceptiepil.........

Pas een beperkt aantal jaren terug realiseerden veel artsen zich, dat medicijnen zijn afgestemd op mannen en niet op vrouwen. Dit drong pas zo laat door, daar men er toen achterkwam, dat klachten bij vrouwen zich veelal anders openbaren, dan bij mannen. Men besefte toen, dat medicijnen gericht zijn op de klachten, zoals die zich bij mannen voordoen en alleen zijn afgestemd op het lichaam van de man.

Afgelopen week, kwam dit onderwerp zijdelings aan bod in een film die ik zag (weet m'n god niet meer welke). Afgelopen weekeinde schoot dit weer door m'n hoofd, toen ik me realiseerde, dat er één grote uitzondering is: de anticonceptiepil.....

Dat roept meteen de volgende vraag op: waarom heeft men niet van meet af aan gezocht naar een 'anticonceptiepil' voor mannen??? De laatste keer dat ik hoorde over de ontwikkeling van een 'mannen pil', moet al minstens 15 jaar geleden zijn. Wat ik me daar nog van herinner, is de opmerking van wetenschappers, dat zo'n pil een stuk veiliger zou zijn, dan de anticonceptiepil voor vrouwen, dus met veel minder bijwerkingen........

Raarrrrrrrrrrr

Ach, de vrouw blijkt vaak genoeg nog steeds een tweederangsburger te zijn, ook in het westen.....

Draait u, als u van de muziek houdt, het album 'Sometime in New York City' van John Lennon en Yoko Ono, met als eerste nummer 'Woman Is The Nigger Of The World', hier de link naar het eerste deel van dit album, op de YouTube pagina kan u daarna het tweede deel van dit album aanklikken.



Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten