Kijk, die Elbers 'woont zelf naast een start en landingsbaan van Schiphol', dus niemand kan beter weten wat geluids- en stankoverlast geproduceerd door vliegtuigen betekenen, dan deze grofgraaier..........
De leugenaar kwam met het praatje dat de vliegtuigen sinds 2008 een stuk schoner en stiller zijn geworden....... ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dit riekt op z'n zachts gezegd naar de periode voordat het VW software schandaal de media haalde!!
Het vliegen is veel te goedkoop, zeker als je ziet hoe groot de bijdrage van vliegverkeer is op luchtvervuiling en het aanjagen van de klimaatverandering.........
Geen uitbreiding van Schiphol: laat de luchtvaartmaatschappijen eindelijk btw betalen over de kerosine en belasting betalen voor de enorme overlast die ze op de grond veroorzaken!! Dit nog naast het meenemen in de prijs voor een vliegreis voor het aanjagen van de klimaatverandering door het vliegverkeer, de klimaatverandering die zoals gezegd fiks wordt aangejaagd door het ongebreidelde vliegverkeer en nu al zorgt voor miljarden aan schade.....
Op 18 oktober werd bekend gemaakt dat de gemeenten, provincies, Schiphol, KLM en ex-staatssecretaris, PvdA trol Dijksma overeen zijn gekomen dat nieuwe bewoners rond Schiphol te maken krijgen met een 'kettingbeding', hierin tekenen ze dat ze nooit in opstand zullen komen tegen de geluidsoverlast (en ik neem aan tegen de luchtvervuiling) geproduceerd door vliegtuigen.... Een ongelofelijk schunnige zaak, immers die mensen zullen voor een flink deel uiteindelijk psychische en daarmee lichamelijke klachten oplopen door deze overlast.......
Vergeet daarnaast niet dat de hoeveelheden van het kankerverwekkende ultrafijnstof, die rond Schiphol worden gevonden, gigantisch zijn, dit nog naast de 'normale luchtvervuiling' waar deze mensen mee te maken krijgen, luchtvervuiling geproduceerd door vliegtuigen...... Alleen de uitstoot van het autoverkeer zorgt in Nederland jaarlijks al voor 18.000 vroegtijdige doden, dit na een akelig ziekbed......
Met de kunstmatig gecreëerde woningnood hebben bijvoorbeeld veel starters geen andere keus, dan op zo'n plek te gaan wonen, zeker als ze op Schiphol werken..... Deze zaak zou strafrechtelijk moeten worden vervolgd!!!
Het volgende 'humoristische artikel' komt van deBeurs.nl:
KLM-topman: maak groei Schiphol bespreekbaar
Gepubliceerd
op 1
dec 2017 om 08:54
MUMBAI
(AFN) - Over capaciteitsgroei op Schiphol in de komende jaren moet
een ,,volwassen discussie'' mogelijk zijn. Dat zegt topman Pieter
Elbers van KLM in een gesprek met het ANP. Zoals het er nu uitziet
bereikt de luchthaven uiterlijk volgend jaar zijn maximale aantal
vluchten.
In
2008 werd met alle betrokkenen afgesproken dat Schiphol in de jaren
tot en met 2020 zou groeien tot maximaal 500.000 starts en landingen.
Dat plafond wordt mogelijk al dit jaar bereikt en anders in 2018. Dat
zou betekenen dat de luchthaven voor minstens twee jaar 'op slot'
gaat.
,,Je
moet je serieus afvragen of dat verstandig is'', vindt Elbers. Juist
nu de luchtvaartsector volop in beweging is, hebben KLM en zijn
belangrijkste partners ruimte nodig om te groeien. ,,De buitenwereld
wacht niet tot wij in Nederland klaar zijn voor die discussie. Ik
vind dat we nu moeten praten over een oplossing.''
Jet
Airways
De
samenwerkingsovereenkomst die Air France-KLM deze week sloot met het
Indiase Jet Airways onderstreept volgens Elbers dat belang. ,,Dit
soort allianties wordt nu gesmeed'', zei hij. ,,Je kunt niet zeggen:
Nederland speelt even de komende drie jaar niet mee. Dat zou echt
niet goed zijn.”
Ook
buiten de luchtvaart staan volgens de KLM-baas grote belangen op het
spel. ,,Dat het Europese medicijnagentschap EMA naar Amsterdam komt,
heeft te maken met het vestigingsklimaat. Daarvoor zijn goede
verbindingen met de rest van de wereld onmisbaar.''
Verandering
Sinds
het huidige plafond werd afgesproken is er volgens Elbers veel
veranderd in de luchtvaart. Vliegtuigen zijn schoner en stiller
geworden en de CO2-uitstoot is aanzienlijk gedaald. Dat zou ruimte
moeten bieden om nu al te praten over meer vluchten en niet pas na
2020.
Ook
KLM zelf heeft nu al last van de schaarste van start- en
landingstijden op zijn thuisbasis. Volgend jaar voorziet Air
France-KLM ook in Nederland opnieuw een toename van het vluchtaanbod.
,,Maar ik zou graag een tandje meer groeien op Schiphol'', aldus
Elbers.
===============================================
Jezus wat een ploert die Elbers!!
Zie ook: 'Lucht in Nederland 'veel schoner.......' Autoraces moeten kunnen aldus Milieudefensie......'
en: 'Wondolleck (R'dam The Hague Airport): geluidsoverlast voor omwonenden weegt niet op tegen economische belangen........' (klik ook op de link in dat bericht)
en: 'Kerncentrales Doel en Tihange blijven nog langer open dan eerder bepaald.......'
Geen opmerkingen:
Een reactie posten