Vanmiddag was de directeur van Transport en logistiek Nederland, Leon Ceelen op radio1 te beluisteren (rond 13.15u.). Onderwerp: het te verwachten tekort aan vrachtwagenchauffeurs, zo'n 50.000, in de nabije toekomst.
De zak loog er lekker op los of wist het niet. De verslaggever was zo dom om te suggereren dat de crisis voorbij is, intussen zal bij iedereen toch wel de ogen zijn opengegaan, mag je hopen. Door de crisis, zo zei Ceelen, zijn er veel chauffeurs ontslagen, even voorbijgaand aan het feit, dat veel Nederlandse transportbedrijven al jaren geleden een filiaal hebben geopend in goedkope Oost Europese landen en er sinds die tijd al flink wat Nederlandse chauffeurs zijn ontslagen. Sinds kort mogen chauffeurs uit die regio ook alleen in Nederland rijden en dat gebeurd dan ook, tegen een fractie van het salaris van Nederlandse chauffeurs en zonder de arbeidsbescherming die Nederlandse chauffeurs zouden moeten hebben. 'Zouden moeten hebben', want te vaak maken Nederlandse chauffeurs veel te lange dagen, iets dat voor de hufter Ceelen onbekend is, zei Ceelen, in tegenstelling tot iedereen die een chauffeur kent die in Nederland rijdt. Hij durft zelfs te stellen dat chauffeurs die in Nederland rijden, normale werkdagen hebben, wat een lul! De arbeidsinspectie kan door al het bezuinigen op deze dienst haar werk allang niet meer na behoren doen en dat is fijn voor de ondernemers.
Dit alles bij elkaar opgeteld, zal het niemand bevreemden, dat chauffeurs die de kans hebben een ander beroep kiezen, zeker als je ziet, dat het salaris nou ook niet bepaald om over naar huis te schrijven is.
Zie ook het bericht van 24 december 2010:
http://deazijnpisser.blogspot.com/2010/12/eerdmans-de-mediawethouder-van.html
Na de woningbouw en de universiteiten worden nu ook bij de omroepen de
laatste restjes democratie weggesloopt
-
Doorbraak.eu
“Het kabinet heeft afgesproken de publieke omroep te hervormen, maar nam
nog geen besluit. VVD-Kamerlid Claire Martens-America neemt nu het ...
22 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten