De Chinese munt, de yuan, is gedevalueerd. Niet dat het in China zo slecht gaat, maar China ziet de export langzaam inzakken vanwege de crisis, devaluatie is een probaat middel om de export te stimuleren. De eerste reacties uit het westen zijn niet mals, maar daar trekt de neoliberale politiestaat China zich geen bliksem van aan.
Waarom doen wij dat godverdomme niet in Europa, scheelt een flinke slok op de 'schuldenborrel' en de Europese export kan op z'n zachtst gezegd, wel een zetje in de rug gebruiken.
Men wil niet eens spreken over devaluatie, daar de banken en de aandeelhouders dat niet willen, en dezen hebben, samen met het bedrijfsleven, de touwtjes in handen. Onbegrijpelijk trouwens, dat een groot aantal bedrijven in Europa niet aandringt op devaluatie.
Werkgroep Slavernijverleden Hoorn veegt tijdens demonstratie vloer aan met
keuze van nieuw college om Coen-beeld te laten staan
-
Doorbraak.eu
Gisteren vond in Hoorn de vierde demonstratie plaats in een reeks van tien
acties voor verplaatsing van het standbeeld van de genocidepleger...
4 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten