De VS heeft Afghanistan vandaag met onmiddellijke ingang 'belangrijk bondgenoot buiten de NAVO' gemaakt, een status die Afghanistan nu deelt met landen als Israël en Pakistan. Dit bondgenootschap verzekert Afghanistan in de toekomst, ook na het vertrek van de VS uit dat land in 2014, van wapenleveranties uit de VS.
Maar is dat iets nieuws? De VS steunde eerder de Taliban al met wapenleveranties en training in de strijd tegen de bezetting van de Sovjet Unie. De Taliban grijpt ongetwijfeld weer de macht na het vertrek van de VS, benieuwd wat de VS dan zal doen met dit bondgenootschap, daar men nu de Taliban bestrijdt. Immers het nu gesloten bondgenootschap, heeft de VS met de 'warlord' Karzai gesloten. Karzai de huidige 'Afghaanse president', die bij tijd en wijle bijna geheel Kabul bestuurt.
Werkgroep Slavernijverleden Hoorn veegt tijdens demonstratie vloer aan met
keuze van nieuw college om Coen-beeld te laten staan
-
Doorbraak.eu
Gisteren vond in Hoorn de vierde demonstratie plaats in een reeks van tien
acties voor verplaatsing van het standbeeld van de genocidepleger...
13 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten