Onlangs was de film '300' op tv te zien, het verhaal over de slag bij Thermopylae, waar de griekse koning Leonidas met 300 Spartanen de Perzische koning Xerxes bevocht. Wat mij betreft een waardeloze film uit de VS (2007).
Wat opvalt in de film is hoe het conflict wordt weergegeven, je zou echt denken, dat de christenen (beschaafd) zich verdedigen tegen islamieten (barbaren), terwijl beide godsdiensten toen nog niet bestonden (zullen we ooit een dergelijke tijd weer beleven?).
Een 'fraai staaltje' christelijke VS propaganda, zeker als je bedenkt, dat het toenmalige Perzië, voor een groot deel op het huidige Iraanse grondgebied lag.
Werkgroep Slavernijverleden Hoorn veegt tijdens demonstratie vloer aan met
keuze van nieuw college om Coen-beeld te laten staan
-
Doorbraak.eu
Gisteren vond in Hoorn de vierde demonstratie plaats in een reeks van tien
acties voor verplaatsing van het standbeeld van de genocidepleger...
7 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten