Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

dinsdag 29 november 2011

Orka Morgan en de gekkekoeienziekte

Gistermorgen in het Radio1 journaal aandacht voor de veiligheidsmaatregelen, die de 'burgervader' van Harderwijk heeft genomen, om het transport van Orka Morgan (van het Dolfinarium) naar het vliegveld te beschermen tegen 'dierenterroristen'. De 2 presentatoren die nodig zijn om dit programma te presenteren, spraken geanimeerd met de burgemeester (vooral geen kritiek, en veel leuke praatjes). Het viel mij weer op, dat Lara Rense, 1 van de presentatoren, lijdt aan de gekkekoeienziekte, meermalen doet ze een aanzet tot loeien, nog niet voluit, maar dat zal niet lang meer duren. Nu snap ik waarom ze zoveel slechter presteert, dan bij haar oude werkgever, BNR. De gekkekoeienziekte is zoals bekend besmettelijk en je hoort de laatste weken meer radiopresentatoren, die aanzet tot loeien doen. Zo snel mogelijk ruimen, vrees ik.

Ondertussen is Orka Morgan op weg naar Tenerife, een schandalige zaak, zoals ik eerder meldde. Vandaag weer veel personeel van het dolfijnen martelcentrum in Harderwijk, met tranen in de 'stem' namen zij afscheid van Morgan. Sluiten die achterlijke zwembaden voor dieren die in de oceanen duizenden kilometers afleggen. Deze martelcentra kunnen dienst doen voor zieke gestrande walvisachtigen.

Zie ook mijn bericht over Orka Morgan van 22 november jl.:
http://deazijnpisser.blogspot.com/2011/11/orka-morgan.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten