Bij tijd en wijle maakt de NS mooie sier met haar monopoly op het spoor, via spotjes probeert de NS de reiziger lekker te maken voor haar (wan)product.
Dit afgezet tegen de verplichte marktwerking in het openbaarvervoer, is wel extra wrang.
Als de VVD, de partij van de vrije markt, echt werk wil maken van dit streven, zouden ze, nu ze de grootste regeringsfractie zijn, het spoor 'echt vrij' moeten maken. Waarom rijden er in de grote steden niet veel meer openbaarvervoer aanbieders, dan de bekende grote? (die bovendien alle kleine aanbieders hebben weggeconcurreerd of opgegeten). Juist, omdat onze steden daar te klein voor zijn, je zou files met bussen krijgen, maar het prijsverschil zou aanzienlijk zijn en de steden onleefbaar.
Conclusie, de marktwerking in het openbaarvervoer is een kunstmatige, die prijsverhogend en kwaliteit verlagend werkt voor de consument.
Kappen met die volksverlakkerij!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten