VVD huppeltrutje Schultz van Haegen was gister,morgen te gast bij de NOS op radio1 (van 9.00-9.30u.). Ze werd 'aan de tand gevoeld' over haar beleid, tenminste als je slijmen en naar de mond praten als zodanig kan kwalificeren. Meestal houdt uw Azijnpisser het aanhoren van dit holle volksverlakkende vat niet lang vol, maar even de tanden op elkaar en zonder kotsen lukte het een flink stuk langer. Het viel mij nu voor het eerst op, dat Schultz om de paar zinnen een flinke hoeveelheid kwijl zit weg te slikken, iets dat je bij de haatfundi Wilders ook ziet, al lijkt dat bij hem meer op de malende mondbewegingen van een verslaafde aan speed.
De files nemen af en dat is volgens SvH te danken aan de extra wegen en spitsstroken. De presentator durfde zowaar te opperen, dat dit ook wel eens met de economische crisis te maken kan hebben, maar daar is volgens SvH geen sprake van.
Het verhogen van de snelheid op een paar wegen, is volgens SvH een maatschappelijk succes. Er wordt nog wel onderzocht naar de gevolgen voor de veiligheid, luchtvervuiling en geluidsoverlast, maar dat ziet er volgens deze mislukte barbie goed uit en och dan plaatsen we hier en daar nog wel een geluidsschermpje extra....
Dan het openbaarvervoer: ook daar alles kits, volgens SvH, als de presentator vraagt naar de verwarming van (spoor-) wissels, draait ze het gesprek naar het hele spoornet. Het spoornet is opgeknipt in stukjes en bij problemen kan de NS gebruik maken van omleidingen, de nitwit durft zelfs te zeggen, dat zij niet zozeer iets ziet in technische oplossingen(?!?). SvH is best tevreden over de NS en ProRail, de prijs moet wel nog verder omhoog, want de VVD ziet het liefst zoveel mogelijk mensen in de auto. Ook wil de VVD volksverlakker meer aanbieders in het achterland, want concurrentie is goed voor de kwaliteit en de prijs; nou dat hebben we gemerkt ja, ongelofelijk waar haalt ze het vandaan. Echte concurrentie is met meer aanbieders op 1 spoorlijn, niet de ene op het hoofdspoor en de andere op een (dood) zijspoor, maar dat kan niet, dat geeft SvH n.b. zelf toe. Hetzelfde over de OV bedrijven in de 3 grote steden, de marktwerking zal en moet doorgang vinden, de praktijk geeft haar gelijk, vindt SvH, nou daar valt wel het e.e.a. over te zeggen, een achteruitgang in kwaliteit en aantal lijnen, is wat veel reizigers allang voor lief nemen. Dat is nu juist wat de marktwerking volgens deze VVD volksverlakker moet verzorgen: een kwaliteits- en prijsbewaking, bovendien houdt dat de aanbieders scherp. Hé huppeltrut, dat kan de overheid heel goed zelf doen, zoals in divers buitenlanden dagelijks weer blijkt. . De presentator zegt braaf niets over de buitenlandse overheden, die hun OV bedrijven in Nederland laten 'concurreren'.
De presentator leest een bericht van een luisteraar voor: een man die klaagt over de stakingen in het OV. Komt dat even goed uit, als de VVD ergens de pest aan heeft is het mondige werknemers. De presentator zegt natuurlijk niets over de grote groep OV gebruikers, die de stakingen steunen, want dat hoor Schultz van Haegen niet graag.
Na de woningbouw en de universiteiten worden nu ook bij de omroepen de
laatste restjes democratie weggesloopt
-
Doorbraak.eu
“Het kabinet heeft afgesproken de publieke omroep te hervormen, maar nam
nog geen besluit. VVD-Kamerlid Claire Martens-America neemt nu het ...
23 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten