Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

vrijdag 24 februari 2012

Ziggo, UPC en de marktwerking

Ziggo is de kabelaar, die 5 keer per jaar het aanbod en de plek van kanalen verandert, een 'service dienst' heeft, die na 10 keer bellen, een verandering van de gegevens, nog niet kan verwerken, de kabelaar, die het standaardpakket steeds verder uitkleedt, terwijl je daar op de nota het meest voor betaalt. Dit Ziggo, of Sicko, dat is beter op z'n plek, heeft de aandacht van UPC getrokken. UPC denkt erover de kabelaar over te nemen, tja, dat is de marktwerking. De marktwerking, zoals die in de praktijk werkt, niet de marktwerking, die door politici beloofd wordt. Politici liegen hardop, dat meer concurrentie de kwaliteit verbetert en de prijs omlaag zal doen gaan. De praktijk laat telkens weer zien, dat het aantal aanbieders daalt, zoals bij een overname van Ziggo ook weer het geval zal zijn en van kwaliteitsverbetering is zeker wat betreft het standaard (analoge) pakket al helemaal geen sprake. Bij de rest van het pakket zie je steeds vaker storingen, van onverwachte knallen uit de luidsprekers, pixelverlies, stilstaande beelden, tot een totaal zwart beeld toe.
Als een product uit de openbare infrastructuur goedkoper wordt, is dat te  danken aan het ingrijpen van hogerhand, zoals bij de telefoontarieven gebeurde, maar dat zijn helaas uitzonderingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten