Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

zaterdag 16 februari 2013

Sander Dekker lijkt wakker

Eindelijk is de Onderwijsraad opgeschrikt, door een vraag van staatssecretaris van onderwijs, VVD kleuter en jaknikker Dekker. Dekker vroeg de Onderwijsraad om advies over de norm van minimaal 24 leerlingen per school (voor de dombo's: een school moet minimaal 24 leerlingen hebben). Na onderzoek adviseert de Raad Dekker, de norm op te trekken van 24 naar 100 leerlingen*, wat mij betreft nog te weinig, maar goed, het gaat in het voorstel van de Raad toch om 1.000 scholen die moeten verdwijnen (dat dit om zoveel scholen gaat, was voor mij een grote 'verrassing'). Een gigantische bezuiniging, daar deze scholen veel duurder zijn in vergelijking met andere scholen, bovendien is het onderwijsniveau op deze hele kleine scholen, zwaar ondermaats. Hou me ten goede, ik ben een groot tegenstander van de grote leerfabrieken die de laatste 25 jaar zijn ontstaan, maar te klein is ook funest voor de leerlingen. Uw Azijnpisser vindt Dekker een enorme flapdrol, maar hier moet ik echt zeggen, dat ik m'n cojboj pet afneem voor hem. Vreemd aan deze zaak, vind ik dat de Onderwijsraad om advies gevraagd moest worden in deze, waarom kwam de Onderwijaad al niet veel eerder zelf met dit advies? Ongelofelijk eigenlijk.

Nu nog het religieus onderwijs afschaffen, kunnen we ons eindelijk eens concentreren op meer kwaliteit van het onderwijs in het geheel.

*Waar komt dat woord vandaan, leerling, je zou er SM visioenen bij krijgen....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten