Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

donderdag 16 mei 2013

Klijnsma plat op de bek bij Pauw&Witteman

PvdA rollatorslet Klijnsma zat gisteravond, zoals ik in mijn vorig bericht al aangaf, aan tafel bij Pauw&Witteman. Zij was hier om te spreken over werkloosheid en het weer 'aan de bak' helpen van werklozen. Een huisarts vertelde wat zij in haar praktijk meemaakt met wanhopige werklozen en werknemers die als de dood zijn hun werk te verliezen, dat geeft geestelijke en lichamelijke klachten. Degenen die bang zijn hun werk te verliezen, nemen zelfs bewust risico's door zich niet ziek te melden en onverantwoord door te gaan met hun werk (wat kan uitmonden in veel ernstiger klachten). Klijnsma luisterde dat al knikkend aan (met haar 'hartstikke', ongelofelijk domme kop), ook toen een werkloze vrouw van net in de 50 haar verhaal deed. Witteman vond het nodig Klijnsma nog even een veer in de vieze reet te steken: "u bent altijd bezorgd om de medemens..." ha! ha! ha! dat hebben we gezien ja!

Pauw vroeg de werkloze vrouw wat zij wil van de overheid, waar deze op antwoordde, dat zij geen dwangarbeid verwacht (gedwongen tewerkstelling zou nooit weer plaatsvinden, zo beloofde PvdA smeerpijp Drees na WOII). Klijnsma ging daar niet op in en stelde daarop, dat de vrouw natuurlijk met het UWV alle trajecten had doorlopen, waarop de vrouw antwoordde, ja, alle dwang trajecten, maar werkelijk iets doen is er niet bij. Ze noemde bijvoorbeeld het gebruik maken van haar expertise, waar het UWV niets mee doet. Klijnsma vond dat ze het even voor het UWV moest opnemen, 'er zijn gelukkig veel mensen, die wel door het UWV aan het werk worden geholpen' (ja dwangarbeid, oftewel uitbesteed WSW werk, terwijl de gehandicapten de straat op worden geknikkerd en de werkplaatsen waar zij werkten, gesloten worden door Klijnsma en haar baas). Vervolgens begint Klijnsma te blaten, dat het daarom zo hartstikke belangrijk is, dat er een (a)sociaal akkoord ligt. Voor 55 plussers worden er extra activiteiten georganiseerd, alsof die mensen ooit aan echt werk zullen komen, er zijn nog geen 100.000 vacatures en meer dan 1 miljoen werklozen (echte cijfers, zonder gegoochel met rekenmethodes en aanpassingen op de definities van werkloosheid). Een werkloze man vertelt dat hij, ondanks dat hij 2,5 jaar werkloos is, geen opleiding kan volgen voor 'het werken in een andere tak van sport', daar die mogelijkheid is wegbezuinigd bij het UWV. Daar moest Klijnsma van sputteren, ze stelde dat dit van persoon tot persoon verschilt, hoe lang is iemand werkloos enz., maar uiteindelijk moet ze toegeven dat er fiks is bezuinigd bij het UWV.

Klijnsma zegt tot slot dat het heel belangrijk is werkgevers te vinden bij jou in de buurt...... je meent 't..... ha! ha! ha! ha! 'Gelukkig staat de vakbond weer stevig op poten, dat is goed voor het sociaal akkoord', aldus de PvdA onbenul, het sociaal akkoord, u weet wel een akkoord waardoor 50.000 thuiswerkers op straat worden geflikkerd. Maar Ton Heerts is voorzitter, dus neoliberaal 'PvdA beleid' is veilig gesteld... Wat die stevigheid betreft: stevig tegen werknemers belangen, maar heel stevig voor de belangen van werkgevers en de neoliberale overheid..........

Naar aanleiding van de reactie van Mirjam op dit bericht (zie onder dit bericht), hier een link naar de actie 'De Lange Mars', lezen mensen en doe aub mee, er is geen tijd te verlizen! Hier de link:http://delangemars.nl/?p=1823 .na het plaatsen van deze aanvulling vanmorgen (17 mei) kreeg ik een reactie van Raak Grenzeloos, lees die mensen, de actie 'De Lange Mars' is op z'n zachtst gezegd, niet helemaal wat het leek te zijn, mijn excuus voor het e.e.a.

10 opmerkingen:

  1. Dit las ik op Wikipedia 'Klijnsma is licht gehandicapt'dus onder haar eigen norm kan haar onkunde niet tegen haar worden gebruikt vooral als we beschouwen dat deze hele regering een sociale werkplaats is geworden die hun geestelijk minder bedeelden een royale uitkering verschaft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Anoniem,

    Ha! ha! ha! ha! ha! Zo kan je het ook bekijken.... ha! ha! ha! ha! Helaas stort het zootje in de 2e Kamer een hele berg mensen in grote ellende.
    Dank voor uw reactie,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben die vrouw van 54 :-) En had nog veel meer kwijt gekund, alleen de tijd was hier te kort voor. De uitzending ging niet speciaal over mij, heb daarom geprobeerd om het algemeen te houden aangezien het helaas zeer velen treft. :-(
    Wat ik hoop is dat mijn "optreden" een begin is tot nog meer openbaarheid, dat anderen zich nu ook durven uit te spreken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Steun 'de lange mars' zie http://delangemars.nl/?p=1823

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Raak Grenzeloos17 mei 2013 om 15:06

      'de lange mars' kan ook kritisch bekeken worden:

      http://delangemars.nl/?p=1650&fb_source=pubv1

      Die laatste regel uit het bovenstaande artikel, geplaatst door de initiatiefnemer van 'de lange mars', Rob Vellekoop:

      "Zij zullen als trotse en waardige mensen voor zichzelf opkomen en een regering kiezen die een menswaardige samenleving bouwt."

      ...is een contradictie!

      Want "voor zichzelf opkomen" en "een regering kiezen die een menswaardige samenleving bouwt" gaat niet samen. Voor jezelf opkomen is namelijk JUIST NIET "een regering kiezen", want daarmee wordt het "zelf" weeral herleid tot een "gekleurd bolletje" feitelijk. Wordt het "zelf" ontkent.

      Wat daar dan ook feitelijk geponeerd wordt is

      "enkel een smeekschrift te presenteren aan hen die ons regeren"

      in plaats van

      "bouwen aan een beweging die de kracht heeft haar eisen zelf te realiseren."

      Maar ja, Rob Vellekoop is dan ook van zins een politieke partij op te richten, de "Meipartij":

      "Videoverslag van De Lange Mars 1 mei en hoe verder", http://delangemars.nl/?p=1617. Daaruit:

      "Daarom heb ik besloten, niet zoals ik aanvankelijk dacht een bond op te richten, maar een nieuwe politieke partij, de Meipartij. Op zaterdag 2 november 2013 houden we de oprichtingsvergadering. Het conceptpartijprogramma volgt binnenkort. - Rob Vellekoop, 3 mei 2013 -"

      Waarin Rob Vellekoop NU AL het huichelachtige en hypocriete masker van de parlementaire politicus opzet, die met leugens en bedrog de mensheid tracht te manipuleren en tot een willoos wezen maakt, dat alleen maar dienst doet om uitgebuit, onderdrukt en uitgesloten te worden.

      Want als je zijn woorden leest, als je de inzet van de "lange mars" leest, dan was een van die inzetten het oprichten van een “Bond van Uitkeringsgerechtigden”. Maar nee, zegt Rob zelf, dat was "aanvankelijk". Al degene die mee hebben gelopen aan die "lange mars" op 1 mei 2013, die hij mee liet lopen met de "belofte" een “Bond van Uitkeringsgerechtigden” op te richten, stuurt hij weer even snel het bos in. Want waar het Rob werkelijk om te doen schijnt te zijn is, zo hij zelf verkondigt, MACHT vergaren. Macht, dat per definitie corrumpeert!

      Daarom dan ook, "bedankt" Rob, dat je het hebt weten te presteren je ware gezicht te laten zien. "Bedankt", dat je ogenschijnlijk de mensheid hebt doen laten geloven in de mythe van de "zelforganisatie van onderop", maar dat uiteindelijk ook jij een wolf in schaapskleren bent. Geen haar beter als dat Rutte II kabinet! Geen haar beter als welke parlementaire politicus dan ook.

      "De Lange Mars" is daarmee uiteindelijk een fata morgana gebleken. Een "droom", die voort zal blijven leven in de mensen die werkelijk willen leven, in plaats van zich te laten leven door sujetten als Rob Vellekoop.

      Verwijderen
    2. Beste Raak Grenzeloos, mijn naam is Rob Vellekoop, dat is mijn echte naam. Mijn intenties zijn oprecht en dat jij uit mijn stukjes als een waar schriftgeleerde weet te destilleren dat ik uit ben op persoonlijke macht is op z´n zachtst gezegd zwartmakerij. Ik span me op mijn manier in om acties te organiseren tegen dit kabinet en voor rechtvaardigheid en een menswaardige samenleving. Alleen de vorm waarin zoek ik nog, een bond of een politiek partij. Dat is mij om het even zolang er maar geluisterd wordt naar een groep van meer dan 2 miljoen mensen. Dat jij in mijn acties allerlei samenzweringen ziet is spijtig. Wanneer je mij als een inquisitor volgt om mij zwart te maken ga je te ver. Ik toon mijn ware gezicht op mijn site delangemars.nl. Wat jouw ware gezicht is weet ik niet. Ik ken je ware naam niet, laat staan je ware gezicht of je intenties. Het is nog jammerlijker dat gebaseerd op jouw wantrouwen deazijnpisser simpelweg jouw insinuaties volgt zonder deze te controleren.

      Verwijderen
  5. Beste Ulrica en Mirjam,

    dank voor jullie reactie. Ulrica je hebt het prima gedaan bij Pauw&Witteman, dit programma is onderdeel van de PvdA propagandamachine VARA. Het is dan ook door jouw optreden, dat van de huisarts en de werkloze man, dat Klijnsma zwaar voor paal stond, niet door het suffe stel P&W, terwijl jullie n.b. niet eens aan tafel mochten zitten. Het viel me nog mee, dat je zoveel mocht zeggen, van de 'heren'.

    Mirjam ik zal de link onder bovenstaand bericht zetten, goed initiatief! Het is de hoogste tijd, dat de grote onderlaag wakker wordt en in opstand komt, tegen het onmenselijke neoliberale beleid van Rutte 2. Een beleid waar miljarden voor banken geen probleem zijn en mensen die geen cent meer kunnen missen mogen opdraaien, voor de tekorten, die door de bankensteun zijn ontstaan (de steun aan Zuid-Europese landen, is in feite ook steun voor onze banken, verzekeringsmaatschappijen en pensioenfondsen, die daar ongelimiteerd geld hebben geïnvesteerd).

    Met vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Raak Grenzeloos17 mei 2013 om 15:04

    Het arbeidsethos zelf moet dominant op de politieke agenda komen te staan!

    Werkeloosheid als iets 'negatiefs' wegzetten draagt alleen maar bij aan iets...

    - Waarbij het arbeidsethos leidend is. Want als de economie 'onze' nieuwe god is, is het arbeidsethos jezus, zoon van die god!

    - Waarbij haast ontkend wordt, dat de winkelrekken nog steeds uitpuilen, we nog steeds opgescheept zitten met bijvoorbeeld een melkplas en een boterberg. Dat er dagelijks, wegens 'te veel', stapels eten weggemieterd wordt.

    - Waarbij feitelijk ook gezegd wordt, dat het er niet om gaat wat je doet voor werk, maar dat je moet weken. Of werk onzinnig is, eenzelfde wereld naar de verdoemenis helpt en totaal niet bijdraagt, doet daarbij feitelijk schijnbaar niet ter zake.

    - Waarbij...weeral...'werkeloosheid' als iets negatiefs voorgesteld wordt! Want zeg nou zelf, 'we' moeten de mythe toch overeind houden dat er een 'reserveleger' is die er zorg voor draagt dat de 'werkende medemens' zich keurig blijft gedragen als een hoer! Want ELKE arbeid is prostitutie!

    - Waarbij ontkent wordt, dat 'werken doe je voor je zelf, arbeiden voor een baas'.

    Gesteld wordt dus, dat het negatief voorstellen van 'werkeloosheid' alleen maar bijdraagt aan het in stand houden van zondebrokken! Er is domweg gesteld geen werk voor iedereen! Deze 'droom' blijven najagen draagt er alleen maar toe bij het kapitalisme zelf steviger in het zadel te helpen!


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Raak Grenzeloos,

      dank voor je reactie, heb de link geplaatst in vertrouwen, dat is behoorlijk dom van mij. Wat mij betreft heb je voldoende kritiek op deze actie gegeven, laat de link staan, maar zal daar wel een kanttekening bij plaatsen. Nogmaals mijn dank, met vriendelijke groet,

      Verwijderen
  7. Beste Rob Vellekoop,

    dank voor jouw reactie, die ik geheel over het hoofd zag, dit door de niet kloppende weergave van de volgorde in de reacties en door de aanhef van jouw reactie, die in aanvang hetzelfde was als die van mij op de reactie van Raak Grenzeloos, al is dat een domme fout en slordig van mij. Wel wil ik een paar kanttekeningen maken, in mijn reactie op Raak Grenzeloos gaf ik aan, dat ik iets te vroeg een 'juichende' reactie gaf op de reactie van Mirjam. Voorts moet ik daarbij opmerken, dat de naam 'De Lange Mars' wel wat ver gaat, je vergelijkt een actie van Mao tegen een omsingeling door de Nationalisten in 1934 met de huidige strijd tegen de hersenloze, onmenselijke consumptiemaatschappij. Daarbij kan je ook nog eens bedenken, dat Mao zich in een later stadium ontpopte tot een autocratische massamoordenaar. Alles bij elkaar een niet echt gelukkige naam, voor wat ik aanneem, jouw initiatief. En nee, ik heb het druk zat en geen zin om de ruzie tussen jou en Raak Grenzeloos te analyseren. Jij hebt je kritiek kunnen spuien, evenals Raak Grenzeloos, laat de lezer zelf uitzoeken voor wat het e.e.a. waard is. Nogmaals, als ik jou was, zou ik snel een andere naam kiezen voor jouw actie.
    Nogmaals dank voor jouw reactie,
    met vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen