Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

dinsdag 21 mei 2013

NOS berichtgeving aangaande de 2 vermoorde jongens

Op Radio1 na 12.15 u., NOS kloot Ronald Bartlema, de chef van het NOS jeugdjournaal, die sprak over de berichtgeving aangaande de 2 vermoorde jongens. Wij speculeren niet, wij publiceren alleen na grondig onderzoek, althans daar kwamen de woorden van Bartlema op neer. Dat geldt ook voor de verslaggever die zondag, nadat het bericht van de vondst van de 2 jongens bekend werd, bliksemsnel wist te melden, dat het inderdaad om de beide jongens ging. Deze verslaggever was dan ook grondig geïnformeerd door diverse betrouwbare bronnen, aldus Bartlema, waar ik alleen aan kan toevoegen, dat dit wel erg snel was, als het gaat om grondige navraag......

De NOS schijnt door een of ander onderzoekbureau geprezen te zijn voor de terughoudende manier van berichtgeving in deze zaak. Nu meen ik mij van gisteren nog te herinneren, dat het Radio1 Journaal 's morgens en de nieuwsuitzendingen op Radio1, bomvol zaten met nieuws over deze zaak, veel gelul dat totaal niets toevoegde. Maar ook in de reguliere uitzending werd naast eigen berichtgeving over deze zaak, een paar keer ingebroken, om te melden, dat er verder niets te melden viel. Rienk Kamer, die 's morgens voor het Radio1 Journaal nabij het perceel was gepositioneerd (waar hij minutenlang wist vol te lullen met werkelijk niets nieuws), sprak later op de dag met een woordvoerder van de politie, hij vroeg deze dame, waar de politie mee bezig was, op de plek waar hij bij dat perceel had gestaan en waarvan hij toen meldde, dat de politie (afgeschermd) met onderzoek bezig was; het antwoord laat zich raden: met onderzoek!

Nog even terug naar Bartlema, hij vertelde over de emoties van kinderen op dit vreselijke nieuws en dat de kinderen het inderdaad verschrikkelijk vinden, maar dat hij die emoties weer 'mooi' in zijn programma kan mis eh, gebruiken.......

Begrijp me goed, dit is een vreselijke gebeurtenis en mijn welgemeende medeleven gaat uit naar de moeder en andere naasten van de jongens, maar de manier van berichtgeving hierover staat vooral weer eens vol van sensatiezucht, anders kan ik het niet noemen, dan nog durven zeggen dat je terughoudend aan berichtgeving doet, maakt me ronduit kotsmisselijk, gadverdamme!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten