Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

donderdag 17 juli 2014

Fietspaden vaak in slechte conditie

Gisteren maakte de Fietsersbond bekend, dat er 5.000 klachten binnen zijn gekomen over de belabberde staat van fietspaden. Uw Azijnpisser is aangewezen op de fiets, maar ik had geen idee, dat er een meldpunt was voor slechte fietspaden, terwijl ik toch dagelijks naar de radio luister, maar goed je mist altijd wel het e.e.a. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat er bij grotere bekendheid van dit meldpunt, veel meer klachten binnen zullen komen. Zo ken ik uitermate slechte fietspaden in Wassenaar, Voorschoten, Leiden, Leidschendam, Voorburg, Delft, Rotterdam, Rijswijk en in het Westland, oh, nu vergeet ik de slechtste fietspaden, die bevinden zich binnen de 'stadsgrenzen' van Den Haag, maar ja wat wil je, na jaren met VVD wethouder Smit op verkeer!

Volgens Arine de Jong van de Fietsersbond schouwen de gemeenten jaarlijks de fietspaden, maar kan een goedgekeurd fietspad daarna verslechteren...... ha! ha! ha! ha! ha! ha! Ik vrees dat de Jong, of een relatie heeft met iemand die voor een grote gemeente werkt, of dat de club al helemaal is ingepakt door de overheid. Immers, ik zie fietspaden, die al langer dan 4 jaar in een belabberde staat verkeren en dat in verschillende gemeenten!!

Arine de Jong meldde trouwens wel, dat de Fietsersbond de slechte fietspaden, waar men weet van heeft, aankaart bij de gemeenten, maar dat er maar in eenderde van de gevallen actie wordt ondernomen door die gemeenten...... Zet dat eens af, tegen de grote investeringen uit de belastingpot, door de diverse gemeenten, in wegen binnen de gemeentegrenzen voor autoverkeer...... Over dat verschil gesproken: het is te gek voor woorden, dat je als fietser zo lang moet wachten bij de meeste stoplichten, je longen werken 'iets' sneller tijdens het fietsen, zeker vergeleken met automobilisten, toch mag je als fietser in de stad regelmatig minutenlang gif en ultrafijnstof van autoverkeer inademen..... Dit is nog erger als je bij een grote kruising linksaf moet, dan mag je twee keer, voor een relatief lange periode, rotzooi happen!
Ach u moet maar denken, wat maakt het uit, dat ik vroegtijdig overlijdt aan de gevolgen van auto-uitstoot, ik heb tenminste veel gefietst in m'n leven! De wethouders verkeer en de bonzen bij de provincies, kunnen na hun pensionering tevreden terugkijken op hun 'werkzame leven', door hun toedoen overlijden er veel fietsers en voetgangers vroegtijdig, dat is weer een hele last minder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten