Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

dinsdag 23 december 2014

Aantal gelovigen weer afgenomen, aantal atheïsten gestegen....... OEI!!!

Hoorde afgelopen week het bericht, dat het aantal gelovigen weer is afgenomen, waarna onmiddellijk werd vermeld, dat het aantal atheïsten dus is toegenomen....... Wat is dat voor gelul? Iemand die bewust het geloof vaarwel zegt, zit er in de meeste gevallen helemaal niet op te wachten, zich te rekenen tot een groep, die zich laat aanduiden met een woord, waar een onderdeel van de verzonnen kwaadaardige sprookjes die men religies noemt, in verwerkt is. De regelmatige lezer weet, dat ik op z'n zachtst gezegd niet echt een voorstander van religies ben, toch wens ik niet als atheïst te worden gezien, hoe kan je tegen een entiteit zijn, die niet bestaat, wat is dat voor onzin???!! Je zou zelfs kunnen zeggen, dat atheïsten, net als duivelsaanbidders er alle belang bij hebben, dat er een god bestaat, anders verliest hun groepering elke reden van bestaan!! Waar ik onmiddellijk bij aan moet tekenen, dat de duivel zelfs een uitvinding van religies is, m.a.w. in feite bevestigen duivelsaanbidders, net als atheïsten, dat er een god is..... Al moet ik zeggen, dat ik de laatste groep, zeker als die uit mensen bestaat die een trauma opliepen, door de hersenspoeling tijdens hun jeugd met het gif van religies, nog een reden kunnen hebben, om zich zo te noemen, al zou het alleen maar uit wraakgevoelens zijn.....

Wat overigens niet wegneemt, dat berichten, die melden over een afname van het aantal gelovigen*, hoop schenkt voor de toekomst, dat betekent immers dat er meer mensen zijn, die doorhebben, dat we in dit leven moeten zorgen, dat iedereen zoveel mogelijk gelukkig wordt, daar er niet zoiets onzinnigs bestaat als een hemel, een 'hiernamaals', waar alles beter zal zijn........

* Al twijfel ik wel aan de juistheid van dit soort berichten....

Overigens is het woord kerstmis, afgeleid van 'christus mis.....' En dat is niet 'mis', in de zin van een doel missen, maar de opvoering van een katholieke poppenkast dienst.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten