Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

woensdag 3 februari 2016

Surveillanten willen geen schietschijf zijn en ook spelen met wapens!!

Gisteren het bericht, dat ook ongewapende politie nu eindelijk aan het 'echte werk' willen. Ze voelen zich vanwege de 'terreurdreiging' schietschijf, daar ze wel in een apenpak lopen, maar behalve pepperspray en de wapenstok, geen 'schietgeweren' hebben..... Tja en dat 'schietgeweer' was altijd een kinderdroom van deze geboren wetshandhavers. Beetje vreemd vond ik het bericht wel, ik was mij niet bewust dat er geüniformeerd politiepersoneel zonder wapens rondliepen......

Later werd mij duidelijk, dat het om surveillanten gaat, zeg maar de gekleurde en witte pieten van sinterklaas agent, vaak net iets fanatieker dan een doorsnee agent. Deze surveillanten genieten zichtbaar van hun macht, zoals ik o.a. al eens in de Rotterdamse metro zag.... Deze figuren waren dan ook niet de briljantste figuren in de klas en je kan ze derhalve weinig kwalijk nemen, je kan hooguit het ministerie van Veiligheid en Justitie verwijten, dat ze simpele zielen macht hebben gegeven........

Zoals gezegd, deze surveillanten zijn niet de snuggerste figuren, daarom kunnen ze niet bedenken, dat je tegenover een terrorist met een wapen in de hand, juist beter niet in het bezit van een wapen kan zijn, daar je voor hen dan in feite een verguld doelwit bent geworden......

Daarover gesproken: ik snap werkelijk niet, dat de politie meer met automatische wapens getrainde agenten op straat brengt, inclusief die wapens. Neem de janjokers die voor de Tweede Kamer staan: als er op een druk moment op de Lange Poten, een paar terroristen tussen het winkelende publiek lopen en zij trekken tussen dat publiek een wapen, dan vrees ik dat die zwaar bewapende macho types de tijd niet eens hebben om te richten, voor ze uitgeschakeld worden........ Bovendien zwaardere bewapening op straat, roept juist meer zware bewapening van terroristen op, bijvoorbeeld een handgranaat en mocht dat gebeuren, gaan we de politie dan ook uitrusten met handgranaten???

We zijn lekker bezig in Nederland........

Klik voor meer berichten, gerelateerd aan het bovenstaande, op één van de labels, die u onder dit bericht aantreft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten