Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

maandag 4 februari 2013

Van Boxtel over de slechte controle van zorgverzekeraars

D66 huftertje van Boxtel, die tegenwoordig opperhoofd van zorgverzekeraar Menzis is is is, liet zich vanmorgen in GMN (na 09.30u.) uit over het bericht, dat zorgverzekeraars zonder enige kritische controle, gepresenteerde rekeningen betalen. Zo werd er € 1.000,-- betaald voor het uitspuiten van een oor. Het lastige is, dat wij per jaar honderdduizenden rekeningen ontvangen, aldus van Boxtel, die met veel geouwehoer, zoals over het EPD, de bal bij de patiënt neerlegt, die moet opletten wat er in rekening wordt gebracht. De lul vertelt natuurlijk niet, dat de directies en management van zorgverzekeraars, zoveel mogelijk beknibbelen op het personeel, zodat ze zelf zoveel mogelijk kunnen binnengraaien (als ik het goed heb begrepen verdient van Boxtel € 391.000,-- per jaar!!!!). Ach de kosten van controle zullen volgens de managers wel niet opwegen tegen de opbrengsten. Nog even en de zorgverzekeraars, die beboet dreigen te worden als zij deze misstanden niet aanpakken, pleiten voor het mogen beboeten van de verzekerden, als deze niet opletten.......

Persoonlijk heb ik meegemaakt, dat een medisch hulpmiddel dat ik gebruikte, maar na verloop van tijd voor mij onbruikbaar was en waar elke maand voor betaald werd, pas na diverse telefoontjes en brieven kon terugsturen. Meer dan 2 jaar is daar maandelijks een bedrag voor betaald door de verzekeraar, terwijl deze al die tijd wist, dat ik het apparaat niet meer gebruikte; voor de goede orde, het apparaat werkte goed en was in prima staat.......
Zet dit alles eens af tegen alle politieke volksverlakkers praatjes, die telkens weer pleiten voor grotere bijdragen van de verzekerden, daar zij niet weten hoe hoog de zorgkosten zijn......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten