In plaats van de service voor de treinreiziger te optimaliseren, doet de NS het tegenovergestelde. Na de nachttrein op veel trajecten weg te hebben bezuinigd en in dat kader al stations te hebben gesloten, sluit de NS vandaag weer een station, dit keer station Geerdijk....
De trein zou een alternatief moeten zijn voor de auto, maar is dat bij lange na niet, sterker door hiervoor beschreven zaken en de enorme prijsverhogingen op het spoor, raakt de trein meer en meer op de achtergrond..... Overigens is met name de politiek daar verantwoordelijk voor, aan asfalt en aanverwante autozaken wordt onevenredig meer geld besteed, dan aan treinvervoer....... Terwijl de luchtkwaliteit in Nederland al tot de slechtste in de EU behoort....
Even voor 'de goede orde': per jaar overlijden nog steeds rond de 18.000 mensen vroegtijdig door de uitstoot van autoverkeer en dat na een meestal akelig ziekbed..... Ter vergelijking: aan roken overlijden jaarlijks 20.000 mensen, na een dergelijk ziekbed... Waar wat betreft autorijden nog bijkomt, dat een fiks aantal kinderen long- en luchtwegklachten oploopt door diezelfde uitstoot..... Dat er doden vallen door meeroken, is nog steeds niet bewezen, terwijl de slachtoffers door autoverkeer (vanwege de uitstoot) wel vallen ten gevolge van het gedrag van anderen......... Bovendien roken is (zwaar) verslavend en autorijden is dat niet!!
Terug naar de NS: Het is als met de post, Post NL draagt de post ten grave, met prijsverhogingen en het afbouwen van de service........ Dit zal de NS niet lukken, daar met de groeiende armoede, velen geen keus hebben, anders dan de trein te nemen...... Daarmee kan je vaststellen, dat de grote onderlaag een poot wordt uitgedraaid met het veel te dure openbaar vervoer, waar dit vervoer bij lange na geen alternatief is voor de auto...... De nieuwe klassenmaatschappij in optima forma!!
Reizen voor werk behoort intussen tot de eerste levensbehoefte, immers de regering verwacht van werklozen, dat zij minstens drie uur per dag reizen, mocht dit nodig zijn voor een baan.... Marktwerking bestaat niet op het spoor, dus de NS, die de belangrijkste trajecten in beheer heeft, bezit in feite het monopolie op treinvervoer en maakt daar driftig misbruik van........
Dit alles nog, naast opvolgende NS directies, die wanprestatie op wanprestatie stapelden en stapelen. Neem de Fyra trein, een debacle dat de belastingbetaler honderden miljoenen euro's heeft gekost.....
Nogmaals: i.p.v. de trein aantrekkelijker te maken voor bewoners in Geerdijk en omstreken, sluit de NS de trein af als vervoermiddel voor diezelfde bewoners...... Ongelofelijk!!
Voor meer berichten n.a.v. het voorgaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.
Na de woningbouw en de universiteiten worden nu ook bij de omroepen de
laatste restjes democratie weggesloopt
-
Doorbraak.eu
“Het kabinet heeft afgesproken de publieke omroep te hervormen, maar nam
nog geen besluit. VVD-Kamerlid Claire Martens-America neemt nu het ...
23 uur geleden
Geen opmerkingen:
Een reactie posten