Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

zondag 22 januari 2017

Ons nieuwe bevriende staatshoofd, Donald Trump

Het volgende artikel heb ik overgenomen van Aleke's Blog en heeft verder geen toelichting nodig, lezen en zien, zou ik zeggen!

Ons nieuwe bevriende staatshoofd, Donald Trump.



Morgen is het zo ver: Donald Trump wordt beëdigd als president. Deze week heb ik op Arte tv een documentaire gezien van Michael Kirk over de persoon die vanaf morgen de machtigste man zal zijn in Amerika.
De documentaire is hieronder te bekijken en hier is een korte beschrijving in het Duits over de film te lezen.


Donald Trump, werd op 13 jarige leeftijd, vanwege zijn onhandelbare houding, door zijn ouders naar de New York Military Academy gestuurd, hetzelfde instituut waar o.a. de zoon van de Cubaanse dictator, Fulgencio Batista zijn opleiding heeft gehad. Een instituut dat bestierd werd met ijzeren hand en waar gehoorzaamheid en lijfstraffen werden gehanteerd, maar waar Trump blijkbaar goed gedijde en het met 17 jaar tot de rang van kapitein bracht.


Het leven van Trump bestaat uit het bezitten van veel vastgoed. Daarin wilde hij uitblinken en dat is hem gelukt. Daarnaast was zijn motto: Altijd zorgen in de belangstelling te staan, ook als dat met hulp van reclamefilms is, via vrouwen of schandalen.


Wat mij het meeste is bijgebleven is een voorval uit 1988. In Central Park werd een jonge vrouw verkracht en bijna dood gemarteld. Vijf zwarte jonge mannen werden verdacht als zijnde de daders. Donald Trump riep meteen op tot een haatcampagne tegen deze jongens en eiste voor hen de doodstraf. Later bleek, dat een blanke man de dader was. Trump heeft zich echter nooit verontschuldigd, of zelfs zijn uitspraak herroepen.


Gefeliciteerd Amerika, met deze president.  


Zo lijkt het beest wel op 'onze' Willem Alexander en ik zou met Teeuwen willen zeggen':"Broodje worst!" (commentaar van mij, Ap)

Zie ook: 'May (premier GB) hoeft volgens eigen zeggen Trump niet aan te spreken op vrouwonvriendelijk gedrag en uitlatingen.......'

Voor meer berichten n.a.v. het bovenstaande, klik op één van de labels, die u onder dit bericht terug kan vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten