Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

donderdag 18 juli 2013

Religie en kindermishandeling in het alledaags leven

Religie corrumpeert: 'ach maakt 't uit wat ik heb uitgevreten, vanavond of morgen doe ik boete en/of vraag ik om vergeving en klaar is Kees......' Maar met religie in de achterzak, kan je ook nog eens alle verantwoording voor je (mis)daden, bij de bedachte god neerleggen, die is immers 'oppermachtig', en als hij bijvoorbeeld niet wil, dat de wereld door milieuvervuiling naar de kloten gaat, dan redt hij de wereld wel, zo niet, dan is het zijn wil, dat de aarde naar de knoppen gaat!!! 

Eén van de ernstigste vormen van religieus wangedrag, zie je bij de ouders, die weigeren hun kind in te laten enten, 'als het god's wil is, dat mijn kind sterft, of invalide wordt, dan moet dat maar'. Dat de staat dit tolereert is totaal belachelijk, die kinderen worden al gehersenspoeld met het geestelijk gif, dat men religie noemt, me dunkt stevige kindermishandeling, maar bovendien, weigeren hun ouders te zorgen voor veiligheid van hun kinderen. Dat de overheid lijdzaam toeziet, is een teken hoe zeer jeugdzorg echt op de agenda van de overheid staat......

En dan durven gelovigen te zeggen, dat ongelovigen een veel makkelijker leven hebben, daar zij geen moreel, ethisch besef hebben, zoals de gemuteerde Zeeuwse CDA kleiaardappel Balkenende durfde te zeggen, toen hij nog premier was.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten