Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

maandag 2 juni 2014

John Jansen van Galen weer erg blij met zichzelf, jakkes!

John Jansen van Galen stak zich gistermorgen, als columnist bij OVT, weer heel wat veren in de reet. Hij schreef jaren geleden het boek 'Het Ik-tijdperk', dat bracht hij minstens drie keer ter sprake. Na een heel betoog benadrukte hij nog eens, dat hijzelf niet zozeer van het 'Ik-tijdperk' is..........ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee, dat helemaal duidelijk, na jouw woorden in de column van gisteren van Galen...... ha! ha! ha! ha! ha! ha! De sufferd had zelfs een exemplaar van zijn boek meegenomen, zo blij was hij met de 'ik', die hijzelf is..... ha! ha! ha! ha! ha!

Trouwens weer een behoorlijk benauwende 'analyse' van dat 'ik tijdperk', zo zou daar de bedoeling alleen maar van zijn geweest, dat men in het vervolg vooral met zichzelf bezig zou zijn, daar was voor vele voorstanders en pleitbezorgers, dit 'tijdperk' toch echt niet voor bedoeld, het was ook het losgooien van de ketenen van werk, slechte scholing, religie en ideologie (al zou je daar ook religie onder kunnen rekenen, dat is tenslotte niets meer, dan stokoude wrede sprookjes verlakkerij!). Maar ook het bevrijden van de rest van de mensheid uit die ketenen en tevens het verheffen van de mens via goede scholing en juiste voorlichting over hoe netjes om te gaan met mens, dier, natuur en uiteraard onze aarde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten