Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

zaterdag 7 februari 2015

CBS: minder faillissementen in januari...... halleluja jutteperen!!!

Het goochelcijferinstituut CBS kwam gisteren met geweldige cijfers: het aantal faillissementen is in januari een stuk lager, dan de maand daarvoor, december 2014. Het aantal faillissementen was in januari 'maar' 464, dat waren er 56 minder dan in december. Moet u nagaan, de gemiddelde kosten voor de belastingbetaler bij een faillissement zijn (als ik me niet vergis, de cijfers zijn niet te vinden op het net...) rond de € 30.000,--....... Overigens was het CBS wel zo eerlijk te vermelden, dat er in de maand december, vanwege de feestdagen veel minder zittingsdagen waren en de rechters dus ook minder faillissementen konden uitspreken.... Gecorrigeerd met de zittingsdagen in december, zou het aantal faillissementen in januari dan ook op 491 uitkomen, bij een totaal aantal van 515 in december......... Volgens mij zit het CBS met die 515 helemaal fout, deze cijfers komen van internet site De Ondernemer, het zou kunnen dat die een fout hebben gemaakt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, hoe moeilijk is het cijfers over te nemen????

Het blijft mij verbazen dat het CBS telkens met halleluja geroep deze cijfers aankondigt.... Immers vergeleken met 2008* zijn er veel minder bedrijven, tenminste als je de nep bedrijven, die men zzp'er noemt, niet meerekent. Als er minder bedrijven zijn, kunnen er ook minder failliet gaan, ja toch, of loop ik te dementeren????!!!

* In 2008 toen de bankencrisis begon, een crisis die in feite nog steeds voortduurt, al zijn met name de burgers continu de klos en niet de banken.........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten