Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

zaterdag 7 februari 2015

Metrostation Lelylaan gastheren/vrouwen: alles behalve grofgraaiers........

Amsterdam stelt gastheren aan op metrostation Lelylaan, om de 'orde te bewaren', wat de luisteraar vooral hoorde, was het verwijderen van fietsen, gestalde fietsen verstoren namelijk de orde, dat fietsen geen rotzooi uitstoten en er veel te weinig ruimte is bij de stations om fietsen te stallen, maakt niet uit, fietsen veroorzaken onveiligheid!!! Niet het autoverkeer is een gevaar voor de burger, verkeer dat jaarlijks voor 18.000 voortijdig doden zorgt (inclusief grote gezondheidsklachten de laatste jaren!), naast het veroorzaken van een groot aantal long- en luchtwegklachten bij kinderen. Terug naar Lelylaan: verder staan de gastheren/vrouwen de reiziger bij in bedreigende situaties...... Een verslaggeefster, Mischa Blok (toch geen familie van.....) was op pad gestuurd, om eens te zien hoe dat eruit zag, nou mannen met gele hesjes. Eén uitzondering de führer, die is uitgerust met een 'indrukwekkende' pet, dat is in dit geval een boa, die op zijn beurt deze gastheren op dreef helpt en kan beboeten mocht dat nodig zijn.......

Blok bedacht een moeilijke situatie voor de heren en de opperheer: 'stel ik voel me bedreigd 's avonds om 23.00 uur, wie moet ik dan hebben, u de boa meneer, of de hesjes gastheer???' Een echte instinker zoals u wel hoort. Zonder langer dan een seconde of 5 te twijfelen en nog even te rekken met uh en wat aanloopwoorden, antwoordde de opperman, dat 'u dan bij de gastheren moet zijn......' Het kan aan mij liggen, maar heeft u 's avonds na 18.00 u. wel eens boa's of andere zielenpieten zien werken in een lullig baantje met behoud van een uitkering??? Nee, ik ook al niet!!! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Nee, dan zitten de 'gastheren/vrouwen' in de kroeg te genieten na een harde dag vol rotopmerkingen en chagrijnige reizigers, zoals degenen wiens fiets werd verwijderd........... Oh nee, ik vergis me, die 'gastheren/vrouwen' hebben helemaal het geld niet, om 's avonds naar de kroeg te gaan.....

Ook deze 'gastheren/vrouwen' mogen hun lullige baantje voor de de gemeente Amsterdam en het gemeentelijk vervoerbedrijf uitoefenen, tegen hun uitkering..........Een geïnterviewde gastheer, sprak de hoop uit, dat hij op een later tijdstip dit werk als vaste baan zou kunnen doen......... Een ijdele hoop vrees ik......
Waar niet over gesproken werd, is het feit, dat je het als werkloze niet moet wagen, deze functie te weigeren als deze wordt aangeboden..... Kortom verplicht vrijwilligerswerk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten