Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

vrijdag 13 februari 2015

SWOV wil hogere snelheid om verkeersslachtoffers te voorkomen........ ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Ik wist niet wat ik hoorde, toen ik gistermorgen rond 8 uur te horen kreeg, dat de SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) op delen van wegen een hogere snelheid wilde, om verkeersslachtoffers te voorkomen...... Sliep ik nog? Ik heb me eens flink geknepen en voor alle zekerheid m'n hoofd onder de koude kraan gehouden, maar nee hoor, ik was echt wakker...... Kom nou ter zake ouwe zeikerd, hoor ik u wanhopig krijten, terwijl u met 80 kilometer per uur op het woonerf uw auto tot stilstand brengt, door deze tegen de voorgevel van uw huis te pletten. Waar ik dan toch nog moet opmerken, dat geduld een schone zaak is (hoewel??) en je nooit een paard voor een automatische wagen moet spannen, maar verder niet gedraald: Welnu een 'voorlichter' (of is het in dit geval 'oplichter?') van de SWOV vertelde dat als het beeld van de weg is, dat er harder gereden kan worden, doen mensen dat ook, als je daar dan maar 60 mag rijden, vraag je om problemen........ ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! Dus als je 's nachts in het uitgestorven Den Haag met je auto op de Laan van Meerdervoort rijdt en je ziet geen kip, hup als het aan de SWOV ligt, rijdt u daar straks 80 of 90!!! ha! ha! ha! ha! Jezus wat een dwaas! Misschien moet de SWOV ook eens denken aan de grotere luchtvervuiling, bij harder rijden, daar komen tenslotte rond de 18.000 mensen jaarlijks eerder bij te overlijden, na meestal akelige klachten, de laatste paar levensjaren en vergeet daarbbij het grote aantal kinderen niet, die long- en luchtwegklachten oplopen door de uitstoot van auto's.........

Wat betreft echte verkeersveiligheid: Het wordt de hoogste tijd, dat er verkeersboetes naar vermogen worden opgelegd (daarmee zou tevens de klassenjustitie iets kleiner gemaakt worden) en na 3 keer de maximumsnelheid te hebben overtreden met meer dan 20 km/u., rijbewijs inleveren en nooit meer teruggeven!! Moet je opletten hoe snel het is afgelopen met te hard rijden!! Dat geldt trouwens ook voor dronken rijden, 1 keer te veel op en iemand aanrijden is genoeg, om voor altijd je rijbewijs te verliezen!! Bij drie keer teveel op, zonder ongelukken te hebben veroorzaakt, ook het rijbewijs voorgoed inleveren!!
Uiteraard zou eenzelfde regel moeten worden ingesteld, voor chauffeurs die menen te kunnen bellen met de telefoon aan de domme kop, terwijl ze rijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten