Geen evolutie en ecolutie zonder revolutie!

Albert Einstein:

Twee dingen zijn oneindig: het universum en de menselijke domheid. Maar van het universum ben ik niet zeker.

donderdag 18 mei 2017

Theodoor Gilissen (Bankiers) belooft in reclame de klanten serieus te beroven.....

Heb de pest aan reclames en stem dan de radio/tv af op een andere zender/kanaal. Als ik te laat ben met het afstemmen op een andere zender/kanaal, gaan de woorden meestal langs me heen. Echter zo af en toe wordt ik ineens 'wakker' en hoor wat er gezegd wordt.

Hetzelfde overkwam me bij de reclame van Theodoor Gilissen (Bankiers). De reclame luidt: 'Theodoor Gilissen serious money taken seriously.......' ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha! ha!

Buiten deze uiterst vermakelijke tekst, wordt je werkelijk knettergek van al het Engels dat in reclames wordt gebruikt. Van Engelse werkwoorden, maakt men in 9 van de 10 gevallen een Nederlandse vervoeging. Bovendien vraag ik me werkelijk af, of men dergelijke reclames zou maken in Engelstalige landen. Neem alweer de tekst van de Gilissen reclame, wat een gedrocht!

De meeste reclames zitten bomvol Engels. Als je politici, opiniemakers, radiopresentators en de top van bedrijven hoort spreken, zijn ook hun 'woorden' doorspekt met Engels. Waarom laten we mensen nog integreren met verplicht de Nederlandse taal???

Als Engels, of Engelse woorden worden gebruikt om klanten te trekken, of een boodschap over te brengen, moet je oppassen dat je niet zwaar wordt besodemieterd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten